رئیس واحد تهران جنوب:دانشگاه آزاد 30 درصد بار پژوهش کشور را عهده دار است

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز  یکشنبه 28 اذرماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری با شعار پژوهش تقاضا محور ، تجاری سازی فناوری ، زیربنای اقتصاد مقاومتی برگزار شد .
در ابتدا دکتر دانشیان رئیس واحد تهران جنوب گفت: پژوهش طی سالهای اخیر مورد توجه مسئولان و مدیران و پژوهشگران قرار گرفته و دلیل این امر نتایج تحقیق در امور زیربنایی کشور است.
وی افزود: البته پژوهش سبک و سیاق و شرایط خود را دارد و اگر قواعد آن رعایت نشود نه تنها منجر به پبشرفت نمی شود بلکه باعت اتلاف سرمایه های مادی و معنوی می شود.
دانشیان تصریح کرد: با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد موفقیت های زیادی در زمینه فناوری هسته ای ، تکنولوژی و منابع موشکی بوده ایم ضرورت افزایش سرمایه گذاری را می طلبد.
این مقام مسئول اضافه کرد: از میان 125 کشور جهان ایران از نظر میزان مقالات جایگاه 95 را داراست در حالیکه کشور ترکیه ، مصر و عربستان به ترتیب در جایگاه 18 ، 65 و 50 قرار دارند.
وی افزود: عدم توجه به نوآوری و خلاقیت در امر پژوهش خود را در این شاخص ها نشان میدهد به طوری که ایران در رتبه دانش اقتصادی رتبه 94 را داراست.
دانشیان اظهار داشت: کشور ایران در نرخ فناوری رتبه اول و کشور ترکیه ، مصر و عربستان به ترتیب 7 ، 15 و 2 را دارا هستند و در بسیاری از شاخص ها کشور عربستان دارای جایگاه بالاتری است و این امر مستلزم شناخت ضعف و قوت پژوهش را می طلبد.
رئیس واحد تهران جنوب اظهار داشت: دانشگاه آزاد 51 هزار مقاله در سطح بین المللی انجام داده و 7 هزار مقاله در سال گذشته برای این دانشگاه به نتیجه رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه ازاد 30 درصد بار پژوهش کشور را عهده دار است و به معرفی طرح هایی در راستای کا رافرینی ، اقتصاو مقاومتی ، حل بحران اب و ... کمک های موثری برای اداره بهتر کشور میتواند صورت دهد.
این مقام مسئول افزود:15 درصد بودجه دانشگاه ازاد اختصاص به امر پژوهش دارد و 11 هزار هیات علمی در سال آینده در دکتری تخصصی به 25 هزار هیات علمی افزایش می یابد و تامین کننده نیروی انسانی تحقیق و پژوهش بوده و برنامه 1404 را با موفقیت طی می کنیم.
معاون پژوهش و فناوری واحد تهران جنوب در پایان از موانع تحقیق و پژوهش نام برد و اظهار داشت، پژوهش و بودجه ارتباط مستقیمی با هم دارد و عدم سرمایه گذاری و امور مالی یکی از موانع تحقیق و پژوهش بوده و آیین نامه و دستورالعمل های دست و پاگیر، خروج دانشمندان و تحصیلکردگان که براساس آمار 5500 پزشک دانشجو سالانه از ایران مهاجرت می کنند، تمرکز مراکز تحقیقاتی در کلانشهرها به ویژه تهران را ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با طرح دانشگاه تهران به عنوان شهرک های شفا و ساها در آینده دانش را در سطح کشور همگانی کنیم.

گفتنی است در این همایش از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب تجلیل به عمل آمد.

200/205

کد خبر: 713884

وب گردی

وب گردی