ولایتی: پیروزی حلب مهم است اما کافی نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به آزادسازی حلب در سوریه از دست تروریست‌های تکفیری گفت: پیروزی حلب مهم است اما کافی نیست چرا که معارضین مسلح مزدور بیگانگان در جای جای سوریه نظیر تدمر، رقه و دیرالزور نفوذ کرده‌اند و بایستی قدم‌های بعدی برداشته شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز 28 آذر ماه در تشریح دیدارش با نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در امور سوریه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرعت تحولات منطقه به طور عام و سوریه به طور خاص اقتضا می‌کند که جمهوری اسلامی و جمهوری فدرال روسیه که روابط راهبردی با هم دارند، مشورت‌های با فواصل نزدیک داشته باشند چرا که هر دو به طور جدی حامی دولت و ملت سوریه هستند.

وی در ادامه با اشاره به آزادسازی حلب در سوریه از دست تروریست‌های تکفیری گفت: پیروزی حلب مهم است اما کافی نیست چرا که معارضین مسلح مزدور بیگانگان در جای جای سوریه نظیر تدمر، رقه و دیرالزور نفوذ کرده‌اند و بایستی قدم‌های بعدی برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه ایران و روسیه کشورهای اصلی کمک کننده به دولت و ملت سوریه هستند خاطرنشان کرد: این همکاری تا کنون موفق بوده و استمرار آن ضروری است در غیر اینصورت آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و بعضی عوامل منطقه‌ای آنها از سازمان ملل تا جاهای دیگر، می‌توانند پیروزی‌ها را خنثی کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که معارضین از حلب بیرون رفتند، نماینده سازمان ملل با کمال وقاحت اشک تمساح می‌ریزد و می‌گوید که با این‌ها برخورد تند انجام شده در حالی که معارضین تکفیری بزرگ و کوچک را سربریدند و ظلم‌های بزرگ و بی‌سابقه‌ای مرتکب شده‌اند.

ولایتی در ادامه درباره وضعیت شهرک‌نشینان شیعه الفوعه و کفریا گفت: بدون تردید بایستی به موازات خروج تروریست ها از حلب، امکانات دسترسی به این دو شهرک شیعه‌نشین برقرار شود و بتوانیم هر امتیازی که متقابلا به معارضین داده می‌شود برای محاصره شدگان این دو شهرک شیعه‌نشین هم کارهایی انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای عهدشکنی‌های آمریکا را ناشی از ضعف دولت و تیم مذاکره کننده می‌دانند گفت: آقای رئیس جمهور در این باره اقدام کرده و اقدامات بعدی هم متناسب با شرایط انجام می‌شود. جمهوری اسلامی جواب عهدشکنی‌های آمریکا را می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

302/300

کد خبر: 713892

وب گردی

وب گردی