رییس سازمان بورس و اوراق بهادار : معاملات آپشن افزایش نظارت و ثبات در بازار سرمایه را در بر دارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات اختیار معامله باعث افزایش نظارت و ثبات در بازار سرمایه می شود.

به گزارش ایسکانیوز، شاپور محمدی در حاشیه مراسم رونمایی از معاملات اختیار معامله در بازار سرمایه ایران با اشاره به اینکه ابزارهای نوینی برای بازار سرمایه درنظر گرفته شده است، گفت: برای اجرایی شدن معاملات اختیار معامله اقدامات زیادی صورت گرفته و لازم به ذکر است که این ابزار از مزیت های زیادی برخوردار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: منفعت سرمایه گذاران در هنگام سود و ضرر، افزایش سطح تحلیل در بازار، توسعه دانش مالی، افزایش نظارت و ثبات بازار، نقش بیمه برای سهم ها، رشد بازار و تامین مالی، به عنوان مزایای این ابزار می توان اشاره کرد.

محمدی گفت: معاملات اختیار خرید سکه از امروز عملیاتی می شود و در آینده سایر کالاها را نیز در بر می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اختیار فروش نیز به عنوان یک ابزار جدید طی چند وقت ْآینده عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: اختیار خرید فرصت استثنایی برای سرمایه گذاران فراهم می کند و همچنین با توجه به اینکه پوشش ریسک سرمایه گذاری را با خود به همراه دارد می تواند به عنوان یک اهرم عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه معاملات اختیار معامله باعث افزایش نظارت و ثبات در بازار سرمایه می شود، بیان کرد: اختیار خرید و فروش مانند بیمه سرمایه گذاری است و نتیجه آن ثبات بخشی به بازار سرمایه و حرکت منطقی آن خواهد بود.

محمدی با اشاره به اینکه در صورت برنامه ریزی دقیق جهت طراحی ابزارها به طور قطع این ابزار می تواند سودآور باشد، گفت: اختیار خرید و فروش در بازارهای مالی سایر کشورها انجام می شود اما در ایران با توجه به کمبود امکانات به بهترین نحو انجام شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اذعان کرد: این ابزار باعث افزایش دانش فنی فعالان بازار سرمایه می شود و بازار را به تعادل خواهد رساند بنابراین راه اندازی معاملات اختیار معامله فرصت های لازم جهب کسب سود شرکت های سرمایه گذاری و صندوق ها را فراهم می کند.

وی گفت: با توجه به اینکه اختیار خرید با مدل اروپایی طراحی شده است در آینده اختیار فروش نیز به آن اضافه می شود و طی روزهای آتی این معاملات در بورس انرژی عملیاتی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه معاملات آپشن ایجاد شفافیت در بازار سرمایه می شود، گفت: اختیار خرید باعث افزایش بازده شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری می شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان از طراحی و عملیاتی شدن ابزارهای جدید دیگر خبر داد و عنوان کرد: ابزارهای جدید و کارآمد دیگری در راه است که به سرعت تکمیل می شود و نهادهای آن نیز در حال شکل گیری است.

101/401

کد خبر: 713908

وب گردی

وب گردی