برگزاری همایش معرفی و اهداء مجموعه آثار کامل سیمون بولیوار در واحد تهران شمال

مراسم بزرگداشت"سیمون بولیوار" رهبر آزادی بخش ونزوئلا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، این همایش با حضور جمعی از سفیران و کارداران کشورهای اسپانیایی زبان و طی همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و سفارت ونزوئلا در محل آمفی تئاتر واحد دانشگاهی تهران شمال و با هدف تجلیل از سیمون بولیوار برگزار شد.

در این همایش، سفرای ونزولا، کوبا، اکوادور، کاردار های مکزیک،شیلی، بولیوی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال دکتر علی‌محمد صفانیا، معاون برنامه ریزی واحد تهران شمال دکتر بیات، رئیس دانشکده زبان‌های خارجی دکتر شجاعی و روسای گروه های زبان اسپانیایی واحد تهران شمال، دانشگاه علامه و دانشگاه تهران حضور داشتند.
اساتید و دانشجویان زبان اسپانیایی و مطالعات امریکای لاتین نیز از دیگر مدعوین این برنامه بودند.

گسترش روابط اکادمیک، تاکید بر وجه بین المللی دانشگاه، تبادل استاد و دانشجو، امضا تفاهم نامه همکاری‌های دانشگاهی و بورسیه تحصیلی دانشجویان و تقویت کتابخانه اسپانیایی واحد تهران شمال، از دیگر اهداف برگزاری این همایش بودند.

دکتر علی محمد صفانیا رییس واحد تهران شمال، پس از پخش کلامی چند از کلام الله مجید و سرود ملی ایران و ونزوئلا بیان کرد: این برنامه با همکاری و میزبانی مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و سفارت ونزوئلا، به هدف بزرگداشت سیمون بولیوار و تجلیل از اساتید و دانشگاهیان رشته زبان اسپانیایی برگزار شده است.

وی ضمن خوش آمد گویی به مسئولین، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبایی اظهار داشت: امیدواریم حضور سفیران و نمایندگان کشورهای اسپانیایی زبان در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد تهران شمال و دیگر دانشگاه‌ها، فتح بابی برای نزدیکی دانشگاه‌ها و آکادمی‌های علمی ایران و کشورهای آمریکای جنوبی شود.

رییس واحد تهران شمال ضمن ابراز تمایل نسبت به توسعه روابط بین المللی این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دهه اخیر بر افزایش کیفیت آموزشی متمرکز بوده است و ارتباط مستقیم با دانشگاه‌های موجود در دیگر کشورهای جهان یکی از روش‌های ما برای رسیدن به این هدف است. ما در این واحد از فعالیت‌هایی که ارتباطات و فعالیت‌های بین المللی دانشگاه ‌آزاد را بهبود بخشد، استقبال می‌کنیم. ما به سوی دانشگاه‌های خارجی و داخلی، دست دوستی دراز می‌کنیم.

ژنرال گونزالس، سفیر ونزوئلا در ایران ضمن ابراز خرسندی از سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار داشت: چون در گذشته یک دانشگاهی بوده‌ام و از طرف آقای هوگو چاووز به مدت سه سال به عنوان رئیس یک دانشگاه نظامی فعالیت داشته‌ام، از حضور در این دانشگاه خوشحالم.

وی در ادامه گفت: ما می‌خواهیم با شناساندن شخصیت و آثار سیمون بولیوار، دانشجویان و اساتید دانشگاهی را با این شخصیت برجسته و آزادی بخش آشنا کنیم. لذا تصمیم گرفتیم تا با حضور در این دانشگاه و اهدا مجموعه‌ای از آثار او، قدم‌های مثبتی در جهت تجلیل از فعالیت‌های وی برداریم.

ژنرال گونزالس در ادامه بیان کرد: از اینکه می‌بینیم دانشگاه‌های ایرانی برای یادگیری زبان اسپانیایی دور هم جمع شده‌اند و گروه مشترکی را تشکیل داده‌اند، شادمانیم. امیدواریم ما هم در آینده بتوانیم با انجام اقدامی مشابه در یادگیری زبان فارسی، این زبان را در کشورهای اسپانیایی زبان آموزش دهیم. ما باید تاریخ و فرهنگ یکدیگر را بشناسیم و مانع از فراموشی رهبران آزادی بخش یکدیگر شویم.

در ادامه این همایش دکتر بابک موسوی فرد مدیر گروه رشته زبان اسپانیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دکتر سالاس از اعضای گروه زبان اسپانیایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که سابقه ترجمه شاهنامه به زبان اسپانیایی را در کارنامه دارد، دکتر حق روستا مدیر گروه آمریکای لاتین دانشگاه تهران، دکتر صالحی نماینده دانشکده زبان‌های خارجه دانشگاه تهران نیز به سخنرانی پرداختند.

سفیر ونزوئلا در ایران، در ادامه با اهداء مجموعه آثار سیمون بولیوار به جمعی از اساتید و مسئولین واحد تهران شمال، دانشگاه تهران و دانشگاه علامه طباطبایی، از آن‌ها تجلیل کرد.

در بخش پایانی این برنامه، ولادیمیر آندرس گنزالس کسادا سفیر کوبا در تهران به عنوان دیگر سفیر حاضر در این همایش به سخنرانی پرداخت و این برنامه با سخنرانی کاردار مکزیک، بولیوی، شیلی و سفیر اکووادور در تهران به پایان رسید.

مجتبی اسماعیلی

303/300

کد خبر: 713914

وب گردی

وب گردی