ساخت اولین ایستگاه ماهواره‌ای زمینی چین در قطب شمال

کشور چین برای جمع‌آوری سریع‌تر داده‌های ماهواره‌ای، نخستین ایستگاه زمینی ماهواره‌ای خود را در نزدیکی قطب شمال راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، این تاسیسات که در سوئد و در حدود 200 کیلومتری شمال مدار قطب شمال قرار دارد، به چین اجازه خواهد داد تا داده‌های ماهواره‌ای را در هر جای زمین با سرعت دو برابر بیشتر از قبل دریافت کند.

این مرکز جدید نقش مهمی را در پروژه Gaofen ایفا خواهد کرد که شامل شبکه‌ای از ماهواره‌های رصدگر در مدار زمین برای ارائه قابلیت‌های نظارت جهانی است و قرار است تا سال 2020 تکمیل شود.

ایستگاه‌های زمینی بومی پیش از این به هفت ساعت زمان برای دانلود داده از ماهواره‌های حاضر در مدار نیاز داشتند اما با راه‌اندازی این تاسیسات در سوئد، حداکثر تاخیر در دانلود داده احتمالا کمتر از 3.5 ساعت خواهد بود.

این زمان کوتاه‌تر به این دلیل است که ماهواره‌های نقشه‌برداری، هواشناسی، شناسایی و نظامی که از روی قطب شمال مدارگردی می‌کنند، می‌توانند حدود 12 بار در هر روز دور زمین بچرخند، اما ماهواره‌هایی که از روی چین می‌گذارند، تنها حدود پنج بار در روز از روی آن عبور می‌کنند.

چین پیش از این چندین تاسیسات زمینی ماهواره‌ای در کشورهای خارجی از جمله آفریقا و آمریکای جنوبی ساخته بود اما همگی با مشارکت شرکت‌های خارجی بوده‌اند و این نخستین بار است که یک ایستگاه ماهواره‌ای خارجی فقط توسط این کشور اداره می‌شود.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 713933

وب گردی

وب گردی