همایش ارتباط صنعت بیمه و دانشگاه با مشارکت مدیریت بیمه دانشگاه علامه طباطبایی

همایش ارتباط صنعت بیمه و دانشگاه، به همت انجمن علمی مدیریت بیمه دانشگاه علامه طباطبایی ظهر چهارشنبه ۲۴ آذرماه در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری نقدینه، در این هماش به «آسیب شناسی اموزش‌های دانشگاهی در رشته بیمه و نیازهای صنعت بیمه» پرداخته شد.

از مهمانان حاضر در این همایش که در پنل تخصصی هم حضور داشتند می‌توان به حجاریان مدیر انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، زنگویی نژاد مدیر منابع انسانی بیمه ملت، رشیدی معاون بیمه نوین، اسدنژاد مدیر برنامه و بودجه بیمه ایران، آبدارزاده، مدیر تحقیق و توسعه شرکت بیمه تجارت نو و مظلومی استادمشاور انجمن علمی بیمه اشاره کرد.

حجاریان، با ارائه سخنانی به اهمیت کسب مهارت و دانش در حوزه های مختلف مرتبط با بیمه گری از قبیل امور فنی بیمه ای، فناوری اطلاعات و سیستم، محاسبات فنی و بازاریابی بیمه پرداخت و افزود با توجه به تنوع فعالیت های مرتبط با بیمه نیاز است دانشجویان به این حوزه ها توجه ویژه نمایند. ایشان یکی از راههای افزایش مهارت دانشجویان را حضور در دوره های آموزشی انجمن حرفه ای صنعت بیمه برای دانشجویان دانست.

اسدنژاد، هم به ضعف نسبی صنعت بیمه در حوزه فروش به دلیل وجود نمایندگان بیمه با مدرک تحصیلی پایین اشاره کرد و گفت: با توجه به ماهیت بیمه نیاز است دروس بیمه‌ای بیش از بحث نظری به طور عملی مورد بررسی قرار گیرد.

اسدنژاد در پایان تاکید کرد: تعهد می دهم در حد امکان به برگزاری کارگاه‌های عملی و بازدید های علمی کمک نمایم.

زنگویی نژاد، در سخنانی وعده داد شرکت بیمه ملت از دانشجویان برای کار در مرکز پیام در بازه زمانی دو الی سه روز در هفته استقبال خواهد کرد.

رشیدی هم با بیان اینکه در بحث خلاقیت و نوآوری در صنعت بیمه ضعف داریم، متعهد شد شرایط کارآموزی برای دانشجویان ترم ۴ به بالای دانشگاه علامه طباطبائی در شرکت بیمه نوین را مهیا کند.

همچنین آبدارزاده، در سخنانی بر تعاملات صنعت بیمه و دانشگاه تاکید کرده و گفت: باید این دو نهاد در حوزه های علمی تعامل بیشتری داشته باشند و انتظار می رود دانشگاه محلی باشد که در آن ایده های جدید برای رفع نیازهای صنعت بیمه مطرح شود و این مهم بدون تعامل مثبت و حمایت صنعت از دانشگاه میسر نخواهد شد. ایشان افزود: با توجه به نگاه علمی که در شرکت بیمه تجارت جاری است برنامه ریزی های لازم برای جذب کارآموز از میان دانشجویان مستعد انجام شده است و در حال حاضر فرایند گزینش تعدادی از دانشجویان در حال انجام است. توصیه به دانشجویان جهت اخذ کد نمایندگی بیمه عمر و سرمایه گذاری و آمادگی بیمه تجارت نو برای آموزش عملی دانشجویان علاقمند به فعالیت در این حوزه از دیگر نکات مطرح شده توسط ایشان بود.

101/401

کد خبر: 714028

وب گردی

وب گردی