حمایت پنجاه بنیاد حامی علم و فناوری از شرکتها و پارک های علم و فناوری/حضور 34 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: تحقق اهداف خاص در حوزه علم و فناوری مستلزم برقراری ارتباط نزدیک میان مراکز علمی و فناوری و مراکز اجرایی و تولیدی است.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با حضور وحید احمدی، معاون پژوهشی وزارت علوم، محمدحسین امید، معاون مالی وزارت علوم و رئیس ستاد خیرین حامیان پژوهش و مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان بعد از ظهر امروز، در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

محمدحسین امید ضمن تبریک هفته پژوهش و ابراز خشنودی از دستاوردهای علمی و فناوری اظهار کرد: این دستاوردها نشان دهنده اتفاق های خوشایند در آینده است و امیدواریم که سال های آینده بهتر از امسال باشد. چند سالی است که ستاد خیرین زیر نظر وزارت علوم و همچنین با پیروی از دستورات رهبری در حوزه علم و فناوری همکاری های چشمگیری داشته است. در حال حاضر پنجاه بنیاد حامی علم و فناوری از شرکتها و پارکهای علم و فناوری حمایتهای ویژه ای می کنند.

او افزود: در چند سال گذشته حامیان و خیرین علم و فناوری حدود 400 متر مربع زیربنا را در اختیار صاحبان علم و فناوری قرار دادند. درخواست ما از این خیرین این بود که حمایتهایشان را به سمت پژوهش نیز بیاورند.

معاون مالی وزارت علوم و رئیس ستاد خیرین حامیان پژوهش گفت: برخی از این خیرین حاضر شدند تجهیزات گرانقدر، آزمایشگاه های علم و فناوری را که به علت نقصهای جزئی و محدودیت مالی غیر قابل استفاده بودند، تجهیز کنند.امید در پایان یادآور شد ظرف دو ماه آینده شاهد گردهمایی های خیرین زیرنظر بنیاد حامی وزارت علوم در حوزه علم و فناوری در شیراز برگزار خواهد شد.

حضور 34 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه علم و فناوری

مجید متقی طلب در ادامه این مراسم با اشاره به ارتباط نزدیک میان مراکز علمی و فناوری و صاحبان سرمایه و مراکز اجرایی، تولیدی و صنعتی از طرف دیگر یادآور شد: در نمایشگاه علم و فناوری امسال 271 شرکت کننده از کلیه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، پارک علم و فناوری و بخش خصوصی که دانشگاه آزاد اسلامی نیز با 34 واحد حضور داشتند. نمایشگاه امسال در مساحتی با حدود یازده هزار متر مربع و پنج سالن برگزار شد. 3536 فناور از طریق سامانه وارد سایت شده اند اما بیش از دو هزار فناور حاضر در نمایشگاه وارد این سامانه نشده بودند.

او ادامه داد: 1664 طرحهای این نمایشگاه دارای TRL هستند و مبلغ قراردادها 77 میلیارد تومان است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تاکید کرد: تعداد رونماییها در این نمایشگاه چهل عدد بود حدود 271 غرفه در نمایشگاه حاضر بودند و همچنین 39 قرارداد و تفاهم نامه با بخشهای مختلف با این نمایشگاه امضا شد که هشت مورد از این تواهمنامه ها میان مراکز علمی و دستگاه های اجرایی بسته شده است از طرف دیگر 12 کشور خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند.

متقی طلب افزود: تعداد تولید و فروش در این نمایشگاه به عدد 21 و فروش و انتقال دانشنامه به عدد 5 و پیمان مشارکت نیز به عدد 5 رسید.

وی در پایان تصریح کرد: ما در حال حاضر به این موضوع نیاز داریم که بخش صنعت خواسته هایش را اعلام کند و به کیفیت بهتری دست پیدا کنیم.

وحید احمدی: پازل علم و فناوری با کمک صاحبان علم و فناوری و بخش خصوصی در حال تکمیل است

وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم و تحقیقات ضمن عرض تبریک و تشکر از پژوهشگران و صاحبان علم و فناوری گفت:

امروزه ما با مفاهیم، ادبیات و پدیده های جدید در چرخه علم و فناوری روبه رو شده ایم. در گذشته بیشتر کارها همان مکتوبات و فعالیتهای کتابخوانی بوده اند. اما در حال حاضر تا به میان آمدن بحث آموزش و TRL و شاخصهای این چنینی مورد توجه قرار گرفته اند.

او ادامه داد: در حال حاضر در حوزه علم و فناوری پازلها در حال تکمیل هستند چرا که برنامه های علم و فناوری واحد اکوسیستم علم و فناوری هستیم. اکوسیستم علم و فناوری با تلاش، ارزیابی و داشتن ایده و آزمایش فراهم و از صاحبان علم و فناوری و همچنین سرمایه داران تشکیل شده است.

در پایان این مراسم، علاوه بر تقدیر از چهار خیر در حوزه علم و فناوری سی و یک تفاهم نامه به یک تفاهم نامه از سوی برخی نهادها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان امضا شد.

200/203

کد خبر: 714042

وب گردی

وب گردی