نبود خط حائل میان تفکر مدرن و دینی/ دانشگاه محل آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: تلفیق دانش دین و علوم آکادمیک موجب شده است که نتوان میان تفکر دینی و علوم مدرن تفاوت قائل شد.

به گزارش ایسکانیوز، مصطفی خدارحمی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهادت در راه خدا از روی خلوص نیت همواره دارای برکات فردی و اجتماعی است.

وی افزود: فرد به شهادت رسیده قطعاً به فوز عظیم نائل گردیده است و به برکت خون ریخته شده وی جامعه نیز درس ها و اندرزهای لازم را خواهد گرفت و الگوی مناسبی برای اصلاح جامعه پدیدار گشته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان خاطر نشان کرد: از این رو شهادت شهید مفتح به عنوان سرآغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه دارای فوایده ارزنده ای است که اهم آن تلفیق دانش دین و علوم آکادمیک است که دریک نگرش هوشمندانه و اندیشه حکیمانه این واضح مبرهن است که دیگر نمی توان خط حائلی مابین اهل تفکر دینی و دانشمندان علوم مدرن قائل شد.

خدا رحمی ادامه داد: خود این امر سد مستحکمی است در مقابل فتنه گرانی که همواره کوشیده اند دین را در پستوی خانه نگه داشته و فقط عالم را مادی بنگرند و از طرف دیگر مانعی است در مقابل افکار تکنولوژی ستیز و مقدس مآب های خرافی ،جاهل و فاقد توجه به عالم زندگی و حیات مادی.

وی تصریح کرد: برهمه دانشگاهیان و حوزویان فرض است که با دیدگاه ها و پژوهش های مشترک، مسیری را طی کنند که مقصد آن رفع شبهات و دفع کوته نظری ها باشد چرا که اگر این وحدت نه در کلمه بلکه در عمل محقق شود، جامعه می تواند با دو بال تزکیه و تعلیم با سرعت مضاعف بر فراز قله های سعادت و کمال دنیوی واخروی جلوس نماید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان اظهار داشت: دانشگاه همواره محل آموزش و کاوش در حوزه اندیشه های علمی بوده است و رسالت بلند آنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است و نیز حوزه های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند زیرا نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه معنوی نباید فراموش شود.

200

کد خبر: 714056

وب گردی

وب گردی