دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان و دانشجویان بازدید کرد

علیرضا آزادبر دبیر شورای نظارت و هماهنگی   و رئیس مرکز آموزشی وفرهنگی سما  تهران از غرفه سازمان سما بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دراین بازدید رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران ضمن دیدار از دستاورهای دانش آموزان ضمن ابراز خرسندی از فعالیتهای پژوهشی گفت: اهمیت به فعالیت پژوهشی باعث رشد استعدادهای دانش آموزان و دانشجویان می شود.

مرکز آموزشی و فرهنگی سما تهران با ارائه بیش از 18 طرح در این نمایشگاه حضور پیدا کرد که از مهم ترین آن می توان به طرح دست سازه مربوط به مسابقات IYNT و پژوهش مربوط به بررسی مصرف غذاهای دریایی در خانواده های منطقه ۵ و ۲۲ (حائز رتبه دوم جشنواره دریا مسیر پیشرفت ) اشاره کرد.

در این بازدید دانش آموز محمد کوثری از دبیرستان پسرانه سما 2 دوره دوم به عنوان یکی از طراحان ماشین شیمیایی در خصوص این طرح به بازدید کنندگان گفت: " طراحی و ساخت ماشین شیمیایی توسط یک گروه سوم نفره متشکل از بنده ، سهیل محمدی و حسام حدادی بانجام رسید ".

وی در ادامه افزود : "مهم ترین ویژگی استفاده شده در این ماشین ، استفاده از یک سیستم کنترلی دوگانه در قسمت ترمز می باشد بطوریکه سیستم ترمز اولیه ازیک واکنش یدومتری استفاده کرده و در صورت بوجود آمدن خطا در سیستم ،یک سیستم ترمز با واکنش خوردگی درکنار آن قرار دارد تا در صورت تاخیر در عملکرد سیستم اولیه ، ماشین را متوقف نماید."

200

کد خبر: 714058

وب گردی

وب گردی