واتساپ ویرایش و حذف پیام های ارسالی را به سرویس خود اضافه می کند

واتساپ در پی اضافه کردن قابلیت حذف و ویرایش پیام‌هایی است که کاربران درصدد اعمال تغییرات پس از ارسال آن‌ها هستند.

واتساپ یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌هایی است که هر روز به تعداد مشترکان آن اضافه می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک کاربران واتساپ می‌توانند از آن استفاده کنند، امکان ویرایش و حذف پیام‌های ارسالی شامل انواع تصاویر، ویدیوها و پیام‌های متنی است. قابلیت ویرایش یا حذف پیام‌های ارسال‌شده، ویژگی جدیدی نیست و سرویس‌های پیام‌رسان دیگری نیز مانند اسکایپ و اسلک این قابلیت را به کاربران خود عرضه می‌کنند. با توجه به بالا بودن تعداد کاربران واتساپ، پشتیبانی نکردن این سرویس از قابلیت‌ یادشده جای سؤال داشت.

پیش از این کاربران می‌توانستند پیام‌های ارسالی خود را در سمت خود پاک کنند، حال آنکه گیرنده‌ی پیام همچنان قادر به مشاهده‌ی پیامی بود که برای وی ارسال شده بود. با ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید برای واتساپ، انتظار می‌رود تمام کاربران بتوانند پیام‌های ارسال‌شده را حتی در صورت مشاهده‌ی طرف مقابل ویرایش یا پاک کنند. علاوه بر پیام‌های متنی؛ به نظر می‌رسد این قابلیت از پیام‌های ویدیویی و تصویرهای ارسالی نیز پشتیبانی می‌کند، حال آنکه اطلاعاتی در خصوص امکان ویرایش و حذف پیام‌های حاوی فایل‌های گیف و پیام‌های صوتی در دست نیست.

هرچند ویژگی یادشده در قالب نسخه‌ی بتای واتساپ تست می‌شود؛ اما مشخص نیست آیا تمام کاربران قادر به استفاده از آن خواهند بود یا خیر. همچنین زمان ارائه‌ی این به‌روزرسانی مشخص نشده است. واتساپ را باید یک سرویس قدرتمند پیام‌رسان خواند که بیش از یک میلیارد کاربر از آن استفاده می‌کنند. این سرویس پیام‌رسان که از سوی فیس‌بوک حمایت می‌شود، ابتدای سال جاری میلادی قابلیت برقراری مکالمه‌های ویدیویی را به سرویس خود اضافه کرد تا از این طریق و افزودن قابلیت‌های جدید بتواند همچنان به روند رو به رشد جذب کاربر را ادامه دهد. با وجود اینکه واتساپ جامعه‌ی کاربران گسترده‌ای دارد؛ اما این سرویس برای بقا در برابر رقبای نظیر الوی گوگل، باید به لیست ویژگی‌های خود بیش از پیش توجه و به تعداد آن‌ها اضافه کند.

200

منبع: زومیت

کد خبر: 714066

وب گردی

وب گردی