حجت الاسلام علی عسکری: دانشگاه و حوزه دو بال تفکر و اندیشه جامعه محسوب می شوند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه و حوزه دو بال تفکر و اندیشه جامعه محسوب می شوند و بسیار اثر گذار بوده و هستند. در دوران امام خمینی ( ره ) اتحاد حوزه و دانشگاه حول محور شخصیت امام (ره ) و اندیشه نجات بخش اسلام باعث پیروزی امت اسلام بر نظام طاغوت و قدرتهای استکباری شد .

حجت الاسلام علی عسکری، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره ضرورت وحدت در بین مسلمانان گفت: بنا به دستور صریح خدا در قرآن که فرمود: «وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ الله جَمِیعاً وَ لا تَفَرَقُوا». وحدت یک امر ضروری و بسیار حیاتی در بین مسلمانان است همچنانکه متقابلاً تفرقه یک کار مذموم و ناپسند است و آثار زیان باری در پی داشته و دارد. روی همین جهت است که طی گذشت قرنهای متمادی پیامبر رحمت ، امامان شیعه و بزرگان دینی برای حفظ عزّت ، کرامت مسلمین، پایداری اصول مسلّم اسلام، به وحدت توصیه و سفارش کرده و همیشه تأکید داشتند که مسلمانان جلوی فتنه فرقه گرایی و جنگ روانی دشمن را از راه تمسک به وحدت بگیرند.

علی عسکری در ادامه به روز وحدت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانشگاه و حوزه دو بال تفکر و اندیشه جامعه محسوب می شوند و بسیار اثر گذار بوده و هستند. در دوران امام خمینی ( ره ) اتحاد حوزه و دانشگاه حول محور شخصیت امام (ره ) و اندیشه نجات بخش اسلام باعث پیروزی امت اسلام بر نظام طاغوت و قدرتهای استکباری شد . آن روزها آرمان حوزه و دانشگاه ،تکامل و کرامت انسان مسلمان و رهایی از سلطه دشمن بود این آرمان هنوز هم به عنوان استراتژی دانشگاه و حوزه مطرح است. در این رابطه تقویت روح اخوت و هم گرایی و هم افزایی بین نخبگان جامعه ضرورتی انکارناپذیر است.
حجت الاسلام علی عسکری در ادامه درباره این موضوع که آیا آرمان مشترک حوزه و دانشگاه در وضع فعلی حفظ شده است گفت: پیش از این آرمان مشترک حوزه و دانشگاه، آزادی از سلطه طاغوت و آمریکا بود و تلاش برای نظام مردم سالاری که مطلوب امت اسلامی باشد که محقق شد. در وضع فعلی سخن صحبت از استمرار این آرمان است، که باید در سه حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد، دانشگاه و حوزه بدان پایبند باشند. به لحاظ فرهنگی وحدت در اصول دین و روشهای اخلاقی و فرهنگی برگرفته از دین که خیلی مهم است . به لحاظ سیاسی توجه به معروف گستری و منکر زدایی در بحث مدیریتها، پیشگیری از نفوذ اجانب و عوامل استکبار که وحدت شکن هستند و همچنین تقویت بنیه دفاعی و علمی کشور و از نظر اقتصادی هم توجه جدی به اقتصاد ترکیبی(( اصل 44 )) و نفی مکاتب سرمایه محور و متقابلاً اقتصاد کمونیستی ، از راه استقرار اقتصاد مقاومتی که دانش بنیان است.
عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره اینکه چرا 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده گفت: در روز 27 آذر آیت الله مفتح که یک چهره برجسته حوزوی و دانشگاهی بود به شهادت رسید و عوامل و سران یک گروهک افراطی بنام گروه فرقان او را ترور کردند. در روز شهادت ایشان امام در پیامی فرمود:« امید بود از دانش این استاد محترم و از زبان و علم او بهره ها برای اسلام و پیشرفت نهضت برداشته شود و امید است از شهادت امثال ایشان بهره ها برداریم.» بعدها امام ( ره) با هوشمندی و آینده نگری که داشت این روز را روز وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد با این توجه که خون شهید مفتح پیوند وحدت حوزه و دانشگاه را تضمین کند که چنین هم شد . باید گفت این استاد شهید با نثار خونش در دانشگاه ، مفتاح (( کلید)) وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌ شود.
او در ادامه در بیان خاطره ای از شهید مفتح دارید بفرمائی گفت: او انسان عمق اندیش و بزرگی بود که علاوه بر عضویت در شورای انقلاب و استادی حوزه و دانشگاه، مسئولیت شاخه روحانیت حزب جمهوری اسلامی را بر عهده داشت و با شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی همکاری تشکیلاتی داشت. در جلسه های حزب مباحث شناخت و معرفت شناسی را تدریس می کرد که بنده افتخار شرکت در آن جلسات را داشتم. بسیار اخلاقی و انسان متین و شایسته ای بود . در حوزه و دانشگاه محبوبیت فوق العاده ای داشت .
202/200

کد خبر: 714067

وب گردی

وب گردی