دانشجویان رتبه اول دکتری دانشگاه محقق اردبیلی از دانشگاه های طرف تفاهم ترکیه ای بازدید می کنند

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هماهنگی های لازم جهت بازدید علمی دانشجویان رتبه اول دکتری از دانشگاه های طرف تفاهم ترکیه ای پس از تصویب جزئیات در شورای پژوهشی و هیئت رئیسه دانشگاه انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دکتر محمد تقی آل ابراهیم مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه برگزار و برنامه های بین المللی و ظرفیت های دانشگاه برای انجام فعالیت های جدید بین المللی معرفی شود.

وی با بیان اینکه آئین نامه پذیرش دانشجویان خارجی با لحاظ نمودن آئین نامه های بالادستی و با همکاری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و معاونت اجرایی دانشگاه تدوین خواهد شد، افزود: راهکارهای لازم جهت انجام طرح پژوهشی مشترک با دانشگاه های خارجی نیز مشخص و قوانین لازم جهت استفاده از گرنت به این منظور نیز تدوین می شود.

آل ابراهیم با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه با توانایی تدریس دروس خود به زبان انگلیسی جهت استفاده از ظرفیت های آنان برای برگزاری دوره های مشترک به مدیریت روابط عمومی و بین الملل دانشگاه معرفی خواهند شد، تصریح کرد: در پی این معرفی، جلسات علمی منظم نیز به زبان انگلیسی در دانشگاه برنامه ریزی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هماهنگی های لازم جهت بازدید علمی دانشجویان رتبه اول دکتری از دانشگاه های طرف تفاهم ترکیه ای پس از تصویب جزئیات در شورای پژوهشی و هیئت رئیسه دانشگاه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک با دانشگاه های طرف تفاهم و یا سایر دانشگاه ها نیز راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت دیدار متقابل اعضای هیات علمی دانشگاه های طرف تفاهم برای هرگونه همکاری مشترک پس از تصویب جزئیات در شورای پژوهشی و هیئت رئیسه دانشگاه انجام خواهد شد، گفت: همزمان با روز اردبیل نیز همایشی جهت دعوت از اردبیلی های مقیم خارج از کشور و دانش آموختگان موفق دانشگاه محقق اردبیلی برگزار و امکان سنجی لازم جهت بهره برداری از تخصص آنها صورت خواهد گرفت.

آل ابراهیم با بیان اینکه دوره های آموزشی در سایر کشورها و یا نهادهای بین المللی، شناسایی و پیگیری شده و اطلاع رسانی لازم جهت اعزام هیات علمی و کارشناسان دانشگاه صورت خواهد گرفت، افزود: کمیته تشریفات برای هماهنگی و مدیریت مهمانان خارجی نیز تشکیل خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه دکتر رضا عبدی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از نتیجه مصوبات جلسه چهارم شورا، گفت: در این مدت رایزن علمی سفارت فرانسه در دانشگاه حضور یافت. همچنین در مراسم بزرگداشت سیدرضا حسینی مترجم زبان فرانسه که از طرف دانشگاه محقق اردبیلی و بنیاد نخبگان در اسفندماه برگزار خواهد شد، سفیر فرانسه در ایران با هیئت همراه در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی از انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری همایش بین المللی کشاورزی ارگانیک خبر داد و افزود: آئین نامه جذب دانشجوی خارجی و همچنین بروشور انگلیسی دانشگاه برای سال 2017 نیز در حال تدوین است.

کد خبر: 714071

وب گردی

وب گردی