مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد

دکتر احمد معتمدی گفت: بسیاری از دانشگاه های کشور به عنوان دانشگاه های نسل یک فعالیت می کنند و تا زمانی که نتوانیم این ساختار را دگرگون کنیم نمی توان انتظار داشت به تحولات تکنولوژیک در حوزه های مختلف دست یابیم.

به گزارش ایسکانیوز احمد معتمدی افزود: بنابراین نمی توان با این ساختار پا به پای تکنولوژی حرکت کرد بنابراین کل دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت کنند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در این دانشگاه درحال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم هستیم.
دکتر معتمدی با اشاره به لزوم بازنگری روند آموزشی دانشگاه های کشور، گفت: در نشست روسای دانشگاه های برتر کشور نیز موضوع بازنگری روند فعالیت های آموزشی بررسی شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درخصوص سیستم های هوشمند نیز گفت: موضوع پردازش سیگنال ها و سیستم های هوشمند موضوع مهم و کلیدی بشمار می رود چراکه منجر به تحول و انقلاب دیگری در عرصه ارتباطات وفناوری اطلاعات خواهد شد.
معتمدی خاطرنشان کرد: تحول در ارتباطات و فناوری اطلاعات به واسطه پردازش سیگنال ها و سیستم های هوشمند درحال شکل گیری است اما در ایران کمتر احساس می شود.
وی عنوان کرد: بنابراین دانشگاه های کشور با اصلاح فعالیت های خود باید در این مسیر قدم بردارند که طی سال های گذشته فعالیت در این حوزه به صورت خودجوش میان اساتید و دانشجویان شکل گرفته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه سیستم های هوشمند اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: این حوزه یک حوزه بین رشته ای است که باید در کشور مورد توجه قرار گیرد.
دکتر فائز دبیر دومین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند در مراسم در این کنفرانس گفت: به دبیر خانه این جشنواره 200 مقاله به زبان فارسی و انگلیسی ارسال شد.
وی افزود: پس از داوری های صورت گرفته در نهایت 88 مقاله برای ارائه در قالب پوستر و سخنرانی در این کنفرانس انتخاب شدند.
دبیر دومین کنفرانس پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند خاطرنشان کرد: کیفیت مقالات ارسال شده به این دوره از کنفرانس بسیار رشد داشته بنابراین برای نمایه سازی مقالات برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است.
گفتنی است، این کنفرانس در محورهای سیستم های هوشمند، بینایی ماشین، پردازش سیگنال، شبکه های الکتریکی هوشمند، تحلیل و بازشناسی الگو، پردازش تصویر، شبکه های کامپیوتری، داده کاوی، پردازش صوت و گفتار، محاسبات نرم و پنهان سازی داده ها برگزار شد.
رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبرداد:
وجود 30 مرکز و آزمایشگاه تحقیقاتی در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر
رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشکده دارای 30 مرکز پژوهشی و آزمایشگاه تحقیقاتی است.
دکتر حسین حسینیان گفت: دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر فضای فیزیکی جزء بزرگترین دانشکده های برق در دانشگاه های کشور بشمار می رود.
وی افزود: این دانشکده در فضایی بالغ بر 30 هزار متر مربع ساخته شده است.
رئیس دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: هریک از گروه های آموزشی این دانشکده دارای قطب علمی هستند بنابراین در این دانشکده 4 قطب علمی مورد تایید وزارت علوم فعالیت می کند.
حسینیان اظهار داشت: در این دانشکده 63 عضو هیات علمی فعالیت می کنند.
وی عنوان کرد: این دانشکده در حوزه فعالیت های بین المللی وارد شده و با دانشگاه های کشور فرانسه ارتباط برقرار کرده است.

201

کد خبر: 714079

وب گردی

وب گردی