انصاری: ره‌آورد منشور حقوق شهروندی امنیت پایدار و توسعه مشارکت عمومی است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ره‌آورد منشور حقوق شهروندی ایجاد فضای پرنشاط، امید و امنیت پایدار و مثال زدنی و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های مختلف است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور امروز دوشنبه (29 آذرماه) در همایش "قانون اساسی و حقوق ملت" که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: تکیه بر توسعه حقوق شهروندی در عرصه مدیریت داخلی باعث شد دستگاه‌های اجرایی به آن توجه کنند.

وی افزود: اقدامات مهمی که در توسعه آزادی فردی و اجتماعی همچنین تشکل‌های قانونی در دستگاه‌های اجرایی خصوصا وزارت کشور، وزارت دادگستری و وزارت اطلاعات در حوزه ارائه خدمات به مردم و توسعه فضای حقوقی انجام شده، حائز اهمیت است.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: خوشبختانه روابط دولت با قوه قضاییه و مقننه و سایر اجزای نظام برپایه احترام و قانون بوده بطوری که شاهد تحقق عینی اصل 57 قانون اساسی ذیل ولایت فقیه هستیم.

انصاری یادآور شد: ره‌آورد این برنامه ایجاد فضای پرنشاط، امید و امنیت پایدار و مثال زدنی و توسعه مشارکت عمومی در عرصه‌های مختلف است ضمن آنکه حق امید و نشاط حقوقی پایه‌های زندگی جامعه را تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی به عنوان وعده انتخاباتی رئیس جمهور مورد نظر و مشارکت حقوقدانان و وزرای ذیربط قرار گرفت و نهایتا در نهاد ریاست جمهوری و با نظارت مستقیم رئیس جمهور این مجموعه در قالب منشور حقوق شهروندی تکامل یافت.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: از امروز پس از امضا و رونمایی ازاین منشور قوه مجریه وارد فاز جدیدی از گام‌های بلندتر در حوزه حقوق شهروندی می‌شود.

انصاری گفت: جامعه حقوقی کشور مفتخر است که با حضور اعضای برجسته خود در مسند ریاست جمهوری گامی را در موضوعی برمی‌دارد که در جوامع پیشرفته شاخص توسعه یافتگی است.

وی خاطرنشان کرد: خرسندیم که امروز زحمات چند ساله رئیس جمهور به بار نشسته به طوری که حاصل آن تکامل مرحله توسعه حقوق شهروندی است و این همایش آغازی بر این مهم شناخته می‌شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: رئیس جمهور و قوه مجریه برخلاف متعارف نسبت به احقاق حقوق شهروندی و امضا منشور آن اقدام می‌کنند اتفاق تازه‌ای نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انصاری اظهار داشت: رئیس جمهور قبل از انتخابات تا به امروز به حقوق شهروندی تأکید داشته و داوطلبانه آن را پیشنهاد داده که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است.

302/300

کد خبر: 714110

وب گردی

وب گردی