برگزاری مراسم نکوداشت هفته پژوهش و فناوری سال 95 واحد تهران شرق

طی مراسمی آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده و برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در محل سالن آمفی تئاتر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کیا، معاون پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی از برگزاری مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی در ادامه افزود: بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته، این مراسم با شعار محوری " پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری؛ زیر بنای اقتصاد مقاومتی" در سالن آمفی تئاتر این واحد دانشگاهی با معرفی توانمندی های پژوهش و فناوری دانشگاه و تقدیر از پژوهشگران برتر واحد تهران شرق با حضور ریاست محترم واحد، اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد تهران شرق برگزار شد.

کیا طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد معاونت پژوهش و فناوری پرداخت.

در ادامه برنامه رئیس محترم واحد با حضور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر سیف ضمن تبریک هفته پژوهش بر پژوهشگران و با اشاره به حدیثی قدسی بیان کرد:خداوند در حدیث قدسی می فرماید : من چهار چیز را در چهار جا قرار دادم که عبارت است از علم در گرسنگی و عزت در بندگی و بی نیازی در قناعت و آسایش در بهشت . اگر بندگان طالب هر کدام از آنها هستند بدون دیگری به آن دست پیدا نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: کشور ما ایران در بین کشورهای اسلامی از حیث تعداد دانشمندان با 55 دانشمند رتبه سوم را دارد. که سهم دانشمندان شیمی 68 درصد است . رویکرد تحقیقاتی و پژوهشی در تمامی کشورها در جهت انجام طرحهایی است که بتواند تاثیری کاربردی در جامعه داشته باشد و این روند باید در کشور ما نیز مد نظر قرار بگیرد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای حفظ جایگاه و رتبه در دنیای امروز چاره ای جز تاکید بر پژوهش و تحقیق البته از نوع کارآمد و کاربردی ندارد.

در همایش اختتامیه هفته پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی با اهدای جوایز، لوح تقدیر و تندیس از پژوهشگران برگزیده و برتر، برگزیدگان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و نیز برای اولین بار در این واحد دانشگاهی از ارائه کنندگان مقالات برتر تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

200

کد خبر: 714122

وب گردی

وب گردی