گروه لیان، گوشه‌ای از موسیقی جنوب را می نوازد

گروه موسیقی لیان با معرفی تازه‌ای از موسیقی بوشهری روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، گروه لیان در اجراهای مختلف خود همواره گوشه‌ای از موسیقی جنوب را به گوش علاقه‌مندان رسانده است.

محسن شریفیان در این باره اظهار کرد: این‌بار گروه لیان تلاش می‌کند گونه‌ای از موسیقی بوشهر به نام «دومن دویی» را اجرا کند.

او در این باره افزود: گروه لیان گروه لیان سعی داشته که در هر کنسرت خود یک تم یا یک موضوع را از موسیقی منطقه خودش برجسته کند. گاهی تاکیدش روی تاثیر شاعران ملی در موسیقی بوشهر بوده، مثل خیام خوانی. گاهی نیز تاکیدش روی طنز در موسیقی بوشهر بوده و امسال به معرفی «دومن دویی» در موسیقی بوشهر می‌پردازد.

شریفیان در توضیح این مفهوم در موسیقی محلی بوشهر نیز گفت: دومن دویی یعنی تبادل آواز بین دو یا چند نفر، چه مرد و چه زن. این از ویژگی‌های موسیقی بوشهر است که در مهم‌ترین آیین‌های بوشهری به چشم می‌خورد؛ از شاخصه‌های این نوع موسیقی که در دومن دویی صورت می‌گیرد، می‌توان به شروه خوانی، خیام خوانی و بیت خوانی اشاره کرد.

شریفیان درباره همکارانش در اجرای این ایده گفت: در این کنسرت آکا صفوى و اکلو فرامرزى، این مفهوم را به نمایش می‌گذارند. این کنسرت به همت شرکت کامیاب بهاران و به تهیه کنندگی «علی حق‌شناس» و مدیریت اجرایی «سیاوش خلبانی» روزهای 4 و 5 دی‌ماه به روی صحنه می‌رود.

502500

کد خبر: 714136

وب گردی

وب گردی