دانش آموزان باید با دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما از نزدیک آشنا شوند

معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما در روز اختتامیه اختتامیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فن بازار از غرفه سما در این نمایشگاه بازدید کرد.

احمد زرهانی، در ارزیابی خود از نمایشگاه پژوهش و فناوری به ایسکانیوز گفت: استنباط من این است که کارنامه سما و دانشگاه آزاد اسلامی سیر تکاملی را طی می کنند. هر بیننده با بازدید از این نمایشگاه به رشد حرکت علمی ایران پی خواهد برد و دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما بخشی از این بستر علمی رشد را فراهم کرده اند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان کل کشور در اختیار مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی است، برگزاری چنین نمایشگاه هایی باعث می شود نوجوانان ما در معیت صاحب نظران و مکتشفان فرصت ابتکار و خلاقیت پیدا کنند و در دنیای نو حرف تازه ای بزنند.
دکتر زرهانی غرفه های آزاداکسپو و دانش پژوهان را جالب توجه دانست و گفت: در این دو غرفه کارهایی را مشاهده کردم که مربوط به برنامه های در دست اجرای آنهاست. ما به عنوان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما می توانیم با کمک آنها در برنامه های بین المللی حضور پررنگ تری داشته باشیم و تحسین جهان را برانگیزانیم.
معاون دانشگاه درخصوص ارتباط سما با سامانه آزاد اکسپو گفت: مقرر شد اطلاعات سما و سامانه فن بازار مبادله شود و در جهت تجاری سازی سما با ما تعامل داشته باشند.
دکتر زرهانی با توجه به استقبال گسترده دانش آموزان سمایی ضمن تشکر از مدیران مدارس سما به منظور ایجاد فرصت بازدید برای دانش آموزان گفت: این بازدید باعث می شود که دانش آموزان با دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما از نزدیک آشنا شوند و با دنیای خلاقیت ها مانوس گردند زیرا این رویارویی جرقه هایی از خلاقیت در ذهن آنها ساطع می کند و باعث ابتکار و نوآوری می شود.

رئیس سازمان سما، روحیه با نشاط دانش آموزان را نشان از انگیزه و افکار روشن آنها دانست و گفت: در اینجا با دانش آموزی صحبت کردم که برای صیانت از کیان خانواده که یک موضوع آکادمیک است، کتاب تالیف کرده بود. اینکه بچه ها نگاه آسیب شناسانه دارند نشان از ذهن خلاق و پویای آنها دارد و زمانی ما می توانیم خود را در نظام تعلیم و تربیت موفق بدانیم که به دانش آموزان آموزش دهیم تا نیم رخ فرهنگی مسائل را دریابند و بتوانند راهکارهایی برای ضعف و قوت ها بیابند.

وی برگزاری چنین نمایشگاه هایی را در اقتصاد مقاومتی موثر دانست و عنوان داشت: این چنین برنامه ها پشتوانه ای در افق راه علمی کشور هستند چنان که بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، برنامه های دولت تدبیر و امید و نظرات دکتر میرزاده، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما باید در اصلاح آینده علمی ایران نقش آفرین باشند و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنند. چنانچه دکتر میرزاده در سخنان خود به این موضوع تاکید می کند که با پرورش بچه های خلاق، مبتکر و ماهر ما قدم های مثبتی را به سمت اقتصاد مقاومتی برخواهیم داشت. در واقع اقتصاد مقاومتی شناخت و پرورش استعدادها برای تولید است.
دکتر زرهانی بازتاب مهم حضور حوزه پژوهش سما را در این نمایشگاه، تصمیم معاون پروهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کمک واحدهای دانشگاهی به مدارس سما برای پژوهش های دانش آموزی دانست و گفت: این مژده سال 95 برای مدارس سما است زیرا مدارس ما می توانند از ظرفیت اعضای هیات علمی و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در برنامه های پژوهشی خود بهره مند شوند.
ریاست سازمان سما در پایان ضمن قدردانی از همکاران حوزه آموزشی و پژوهشی و دانشجویی و فرهنگی گفت: این دو حوزه در سازمان سرآمد هستند و از انگیزه های خوبی برخوردارند و با توجه به تعداد کم،کارهای بزرگی انجام می دهند و از همین جا از بخش پژوهش در مدارس و حوزه ستادی تشکر ویژه می کنم.
200

کد خبر: 714147

وب گردی

وب گردی