نشست علمی بررسی راهکارهای وحدت حوزه  و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت

به مناسبت سالروز شهادت آیت اله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، نشست علمی با موضوع راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه درسالن  علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور اساتید حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان مرودشت و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.

دکتر حبیب اله ابراهیمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، ضمن خیر مقدم و تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) طی سخنانی گفت: حوزه و دانشگاه هر دو مرکز تولید علم، اخلاق و فرهنگ هستند و همگرایی و هم افزایی آنها رشد و بالندگی علم و توسعه و ترویج اخلاق و دین را به دنبال دارد.

حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی نژاد رئیس حوزه امام جعفر صادق (ع)شهرستان مرودشت در بیاناتی ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ما با وحدت حوزه و دانشگاه به دنبال یک کشور شیعه پیشرفته در ابعاد مختلف هستیم و باید اعتقادات را تقویت کنیم.

وی افزود: جلسات میان حوزه و دانشگاه باید بیشتر و منظم باشد و مسائل مربوط به اعتقادات و شبهات در این جلسات پاسخ داده شود.

امین اله جعفری یکی از اساتید دانشگاه با ارائه مطالبی پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما باید در جهت برطرف کردن چالش های وحدت صحبت کنیم و به منظور افزایش بهینه سازی ظرفیت ها، نیاز مند نوعی وحدت و هماهنگی میان این دو قشر هستیم و بی شک تحقق این امر مستلزم ریشه یابی دقیق آسیب ها می باشد.

وی تقویت کارگروه تخصصی، مبارزه با آسیب ها و تهدید های موجود، مبارزه با جنگ روانی دشمن برای ایجاد اختلاف، وحدت بر مبنای تقسیم کار و همچنین ایدئولوژی و بحث روش شناختی و ساختاری را از جمله مباحثی دانست که در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه می بایست مورد توجه قرار گیرد.

حجه الاسلام والمسلمین اسداله پرهیز از اساتید حوزه نیز در این خصوص طی سخنانی راهکارهای علمی و عملی وحدت حوزه و دانشگاه را برشمرد و بیان داشت: ایجاد کارگروهی در حوزه، جهت پاسخگویی به شبهات دانشجویان ، گسترش نشست های علمی میان اساتید حوزه و دانشگاه ، رفع موانع قانونی که مانع وحدت حوزه ودانشگاه است وتبدیل تعامل فکری به راهکارهای عملی به افزایش این وحدت خواهد افزود.

در ادامه هر یک از اساتید حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان نمودند و به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند.

در این نشست که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار گردید، تاسیس شورای اندیشه ورزی حوزه و دانشگاه و همچنین مواردی دیگراز جمله برگزاری اینگونه نشست ها بصورت ماهانه، مطرح و به تصویب رسید.

200

کد خبر: 714235

وب گردی

وب گردی