متاع ما فارغ التحصیلان با سواد و به روز با علم دنیا است/ ۸مدال نقره در المپیاد امسال برای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بود

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم دارویی این دانشگاه برگزار شد.

دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه سازمانی می تواند موفق باشد که مدیر کارآمدی داشته باشد گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی واحد هایش موفق بوده به این دلیل است که مدیرانی زبده و کارآمد دارد. به عنوان مثال اگر در واحد علوم دارویی ما اکنون ۴۰رشته کارشناسی و ۸رشته PhD وجود دارد به دلیل تجهیزات مجهزش نیست بلکه به خاطر داشتن مدیری موفق و با تجربه است.

وی افزود: در بین واحد های علوم پزشکی دانشگاه آزاد در کشور ، دانشکده های داروسازی و دندان پزشکی های تهران و اصفهان جز موفق ترین دانشگاه ها بود به طوری که در دانشکده های دندان پزشکی ، ۵گروه برتر از دانشگاه آزاد دندانپزشکی تهران و ۳گروه برتر از دانشگاه آزاد دندانپزشکی اصفهان بودند.

وی ادامه داد: به این دلیل که مدیریت دانشگاه آزاد، دکتر میرزاده صاحب تجربه و از رجال سیاسی کشور هستند برنامه های اصلی خود را در جهت ارتقای کیفی تنظیم کردند و به توسعه کمی تکیه نکردند. در واقع لازمه یک دانشگاه موفق ارتقا کیفیت آن است که این موضوع در تمامی واحد ها به خصوص در واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد عملی شد.

ابطحی یادآور شد: تغییرات مثبت دانشگاه از سال ۹۲ به بعد برای تمامی گروه ها اعم از دانشجویان، اساتید و همینطور جامعه ملموس تر شده است. در همین راستا امسال شاهد هستیم که هیچ رشته ای وجود ندارد که مصوبه وزارت بهداشت را نداشته باشد. بعلاوه در سال ۹۲جز ۲_۳واحد مراکز توسعه و آموزش نداشتند اما اکنون میدانیم که همه مراکز ما این امکان را دارند.

وی افزود : به خواست دکتر میرزاده قرار شد تا Edoبه شاخه های غیر پزشکی منتقل شود به همین منظور به عنوان پایلوت، واحد اصفهان مراکز Edoرا در واحد خود ایجاد کرد. لازم به ذکر است خوشبختانه تا کنون ۱۱دانشکده غیر پزشکی Edoرا در واحد خود بومی سازی کردند.

وی گفت: همه تلاش ما بر این است تا دانشجویان ما بعد از فارغ التحصیلی شانس رقابت در آزمون ها را با رقبای خود در دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند. اعتقاد من بر این است که دانشجویان ما از هر جهت برای تحصیل بسیار از دانشجویان علوم پزشکی برتر هستند. در همین راستا مشاهده کردیم که در المپیادی که امسال برگزار شد دانشکده های علوم پزشکی ۸مدال نقره آوردند که تعداد زیادی از آنها برای دانشکده علوم دارویی بود.

ابطحی با اشاره به این موضوع که مدیریت یک علم است ادامه داد: مدیر به عنوان باغبانی است که بذر را پرورش می دهد. اگر ما تعداد زیادی رشته از مقطع ارشد گرفتیم و یا مشکلات بسیاری از واحد ها حل شد به دلیل داشتن مدیران کارآمد و فعال است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در حوزه علوم پزشکی شاهد به روزگرایی، پیشروی و درون گرایی باشیم تا چالش ها روز به روز کمتر شود. در واقع متاع ما فارغ التحصیلان با سواد و به روز با علم دنیا است.

وی در پایان افزود : در جشنواره امسال نفرات برترمان به قدری زیاد بود که نمی دانستیم چطور امتیاز دهیم تا حق کسی ضایع نشود. امیدواریم این توفیق را داشته باشیم که در وظیفه خود که پرورش دانشجوی برتر است کوتاهی نکنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی واحد، برگزیدگان جشنواره لقمان حکیم، پژوهشگران برتر دانشجویان و دانش آموختگان، همکاران برگزیده حوزه پژوهشی واحد و نفرات برتر کشور آزمون جامعه علوم پایه با حضور دکتر ابطحی تجلیل شد.

200/202

کد خبر: 714244

وب گردی

وب گردی