رسالت دانشگاه بالا بردن سطح آگاهی و اخلاق در جامعه است

پروفسور جلال سخنور استاد دانشگاه، مترجم و نویسنده اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی است و در مقایسه با دانشگاههای دولتی موهبتی عظیم دارد و اخلاق دانشجویی و علاقمندی دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار زیاد است.

به گزارش ایسکانیوز، پروفسور جلال سخنور اظهار داشت: این امر ناشی از نقش گردانندگان و مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی است که همواره بر استاد محوری و احترام به شان دانشجو تاکید می کنند.

این استاد پیشکسوت زبان و ادبیات انگلیسی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته آموزش زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع دکترا از برترین فارغ التحصیلان کشور از لحاظ علمی بوده که در مجامع ملی و بین المللی درخشیده و این امر به دلیل حضور استادان مجرب و متخصص و دانشجویان علاقمند و متعهد هستند که در مقایسه با دانشگاهای دیگر جزو برترین ها به لحاظ کیفی به شمار می روند.

بنیانگذار رشته زبان وادبیات انگلیسی در ایران با تاکید بر اینکه" دانشجویان ولی نعمت ما هستند" گفت: همه چیز ما متعلق به دانشجویان است.همه آیین نامه ها، ساختارها برای انجام تعلیم و تعلم دانشجویان است.

هدف آموزش عالی تکریم ارباب رجوع است اما شان دانشجو از ارباب رجوع بالاتر است و این مهم در دانشگاه آزاد اسلامی کاملا مشهود است.

وی درخصوص معضل اجتماعی و تفکر غلط مدرک گرایی در گروههای مختلف اجتماعی، اذعان داشت: عطش دانشجویان برای مدرک گرایی باعث شده که تعداد دانشجویان واقعی کاهش پیدا کرده و جوانان مقصر نیستند بلکه این تفکر غلط است که همه باید دانشجو باشند. سالهاست که در کشور ما فرهنگ سازی شده است در حالیکه در کشورهای جهان اول اینگونه نیست . در کشورهای توسعه یافته و جهان اول از سنین 16 سالگی بستر کارآفرینی مهیاست.

این استاد دانشگاه تاکید داشت: رسالت دانشگاه آگاهی دادن و بالابردن سطح آگاهی و اخلاق در جامعه است نه ایجاد شغل.

موسس رشته زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به معضل بسیار تاسف بار سرقتهای علمی در کشور گفت: در زمینه تحقیق و پژوهش سرقت علمی و دستبرد به ایده ها و یافته های پژوهشی دیگران یک نوع معضل پژوهشی و آسیب در تحقیقات علمی کشور است.

وی از مدیران دانشگاه آزاد خواست تا مانند سایر دانشگاهها مجهز به نرم افزاری شود تا از سرقت مقالات استادان و نخبگان علمی دانشگاه جلوگیری به عمل آید.

جلال سخنور در ادامه گفت: رشته زبان و ادبیات انگلیسی، جاذبه زیادی دارد و در مقام مقایسه با رشته ترجمه و آموزش زبان و زبان شناسی، رشته سخت و دشواری بوده زیرا دروس مربوط به این رشته به زبان انگلیسی ارائه می شود.

وی تاکید کرد: به علت محتوای ادبیات انگلیسی که با زندگی سر وکار دارد، این رشته بسیار دل انگیز است. اما از لحاظ سیاسی و برخوردهای فرهنگی در گذشته این شائبه و بدبینی وجود داشت که ادبیات انگلیسی با فرهنگ غربی ارتباط داشته و ترجمه کمتر بار فرهنگی دارد و بنده همواره در این زمینه پاسخگو بوده ام. با توجه به طرح ساماندهی دانشگاه امکان حذف این رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی گروههای آموزشی در واحد تهران مرکزی اذعان داشت: با این تصمیم کسی مخالف نیست اما نباید دانشجو و دانشگاه خسارت جبران ناپذیری وارد شود و این امر امکانپذیر نیست مگر با بهره گیری از ایده ها و اندیشه های نخبگان و مدیران گروههای آموزشی و همچنین بهتر است به طور آزمایشی انجام شود و در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب به سایر گروهها تعمیم داده و در این مورد خاص حتما باید به تعداد دانشجویان و تعداد اساتید هیئت علمی در هر گروه آموزشی توجه شود.

گفت و گو وتنظیم: فرزانه کندلویی

205/200

کد خبر: 714315

وب گردی

وب گردی