توانایی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه احیا و مرمت بناهای تاریخی

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: اقدامات در جهت مرمت بنا باید با توجه به کاربری قدیم و در راستای کاربری جدید بنا صورت گیرد تا بتوان هویت اصلی  را حفظ و آن را احیا کرد.

دکتر علی کاظمی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به تخریب بسیاری از بناهای میراث فرهنگی گفت: متاسفانه بسیاری از بناهای ارزشمند که نشان دهنده تاریخ تمدن ایران و معماری سنتی ماست در حال تخریب هستند و باید تدبیری برای جلوگیری از تخریب این بناها اندیشیده شود.

وی ادامه داد:من معتقدم بسیاری از متخصصان در حوزه مرمت باید پیشنهادات خود را ارائه دهند تا بتوان اقدامات لازم برای جلوگیری از تخریب این بناها صورت گیرد. در برخی از موارد لازم است طرح احیای مجدد برای حفظ این بناها صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر گفت: اگر اقداماتی در زمینه احیا و بازسازی بنا صورت نگیرد، بنا به مرور زمان و با سرعت بیشتری دچار تخریب می شود و در این زمینه لازم است فعالیت هایی در حوزه مرمت و احیا به بنا تزریق شود.

وی افزود: اقدامات در جهت مرمت بنا باید با توجه به کاربری قدیم و در راستای کاربری جدید صورت گیرد تا بتوان هویت اصلی بنا را حفظ و آن را احیا کرد.

دکتر کاظمی با اشاره به اقداماتی که دانشجویان می توانند در زمینه احیای بناهای تاریخی انجام دهند گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در زمینه احیا و مرمت بناهای ارزشمند تاریخی تاثیر زیادی داشته باشند. آن ها می توانند پروژه های علمی و پژوهشی خود را به صورت پایان نامه در زمینه مرمت و احیای آثار تاریخی ارائه دهند تا اقدامات لازم جهت همکاری با سازمان های مربوطه صورت بگیرد.

وی با اشاره به انگیزه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: انگیزه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فراگیری علوم معماری بسیار بالا است و در پروژه های گروهی مشارکت خوبی دارند و من معتقدم بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه معماری توانایی لازم در زمینه تحقیقات در حوزه احیا و مرمت بناهای تاریخی را دارند.

گفتگو: نیلوفرنجف زاده

706/700

کد خبر: 714318

وب گردی

وب گردی