دانشگاه فلوریدا آمریکا و تمساح‌های سرسخت

نزدیک به صد و شصت سال از تاسیس دانشگاه فلوریدا می‌گذرد. دانشگاهی که امروز یکی از برترین دانشگاه‌های جهان است و تمساح را که در آمریکا به سرسختی شناخته می‌شود، به عنوان نماد خود انتخاب کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دانشگاه فلوریدا با شعار همیشه باهم و همیشه برای بهبود فلوریدا و جهان، از صد و شصت سال پیش تاکنون در تلاش است تا مرزهای علوم را جابجا کند.

جیمز هنری روپر در سال 1858 به عنوان یک معلم از کارولینای شمالی و سناتور مجلس آمریکا، یک مدرسه در گینسویل گشود. او در سال 1866 مجبور شد بخشی از زمین‌های خود را به ایالت دولت فلوریدا پیشنهاد دهد و در ازای آن تقاضا کرد درباره زمین‌های بخش شرقی این دانشگاه بازبینی صورت پذیرد تا بتواند در آن منطقه دانشکده‌ای برای مطالعه علوم دینی نیز تاسیس کند.

در سال 1909 رئیس این دانشگاه آلبرت مورفی تصمیم گرفت تا تعداد دانشجویان این دانشگاه را از دویست نفر به دو هزار نفر برساند.

در سال 1928 دیگر رئیس این دانشگاه جان.جی تایگر تصمیم گرفت تا برای پیشرفت این دانشگاه در زمینه ورزشی، بودجه‌ای برای کمک هزینه در این رشته تلخیص داده شود.

این دانشگاه در المپیک 1968، 37 کشور را در مسابقات المپیک نمایندگی کرد و تمساح‌های دانشگاه فلوریدا ( تمساح نماد تیم‌های ورزشی این دانشگاه بود) موفق شدند نشان دهند، توانایی رقابت با تیم‌های ورزشی مهم جهان را دارا هستند.

اما تیم ورزشی این دانشگاه زمانی توانست قدرت واقعی خود را نشان دهد که وندی استوکر، شناگر بدون دست تیم شنای دانشگاه فلوریدا، به رتبه سوم مسابقات جهانی 1979 دست یابد.

در سال 1934 پی.کی یانگ تصمیم گرفت تا درباره تدریس و تحقیق در این دانشگاه، تغییری انجام دهد. تغییری که منجر به تحول این دانشگاه شد.

در سال 1956 این دانشگاه موفق شد رشته‌های درمان ( پزشکی) و پرستاری را به رشته‌های خود اضافه کند و در سال 1958 اولین بیمارستان خود را تاسیس کند. آن‌ها به مرور موفق شدند تبدیل به تنها دانشگاهی در کشور شوند که دارای 6 دانشکده جهت بهبود سطح سلامت آمریکاست.

امروز آن‌‌ها تبدیل به بخش مهمی از شبکه سلامت آمریکا شده‌اند. آن‌ها توانسته‌اند بخش بزرگی از همکاری‌های مربوط به سلامت را عهده‌دار شوند.

این دانشگاه در سال 1985 در کاری تازه تصمیم گرفت تا 62 موسسه خصوصی و عمومی برای فعالیت بر موضوع "تغییر جهان" تاسیس کند.

بخش کشاورزی این دانشگاه در سال 1999 موفق شد با استخراج نوعی از جلبک، آن را به زمین‌های زراعی منتقل کرده و حدود سی درصد در بهبود سرعت رشد محصولات زراعی تاثیر بگذارد.

به علت کسب موفقیت‌های بسیار درزمینه اختر شناسی، این دانشگاه موفق شد در سال 2002، نزدیک به 15 میلیون دلار برای سرمایه گذاری در توسعه بخش هوافضا خود از ناسا دریافت کند.

این دانشگاه در سایت خود می‌نوسید: نیم میلیون تمساح برای پیشرفت جهان تلاش می‌کنند.

303/300

کد خبر: 714353

وب گردی

وب گردی