کارگردان «سلام بمبئی»:صدا و سیما «سلام بمبئی» را تحریم کرده است/عده ای فیلم را ندیده به آن فحش می دهند!

کارگردان «سلام بمبئی» می گوید: اگر «سلام بمبئی» هم مثل سایر فیلم ها تبلیغات تلویزیونی داشت، 5میلیون نفر را می توانست به سینماها بکشاند اما تاکنون چیزی حدود یک میلیون نفر «سلام بمبئی» را دیده اند. 

به گزارش ایسکانیوز، فیلم سینمایی «سلام بمبئی» به کارگردانی قربان محمدپور از 11 آذر ماه در سینماهای کشور در حال اکران است. محمدپور درباره فروش این فیلم به ایسکانیوز، گفت: فروش «سلام بمبئی» تا کنون یعنی زمان حدود 17 روز به 6 میلیارد تومان رسیده است.

او در پاسخ به این سوال که پیش از اکران فیلم شما پیش بینی کرده بودید که فروش آن بسیار بیش تر از این میزان باشد، اما روند فروش فیلم نشان دهنده آن است که «سلام بمبئی» در حدی که شما انتظار داشتید نخواهد فروخت، دلیل تناقض پیش بینی شما با فروش واقعی فیلم تا کنون چیست، گفت: «سلام بمبئی» قرار بود که عید فطر اکران شود که بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد و به مرداد ماه موکول شد که در آن زمان هم فیلم نمایش داده نشد و اکران آن در نهایت به آذرماه رسید و همانطور که می دانید پاییز و زمستان، فصل های مرده ای برای اکران به حساب می آیند، زیرا هوا سرد است و زود تاریک می شود که باعث می شود تا تماشاگر کمتری به سالن های سینما بیاید، مشکل دیگر این است که ما هیچگونه تبلیغات محیطی نداریم ضمن اینکه صدا و سیما هم «سلام بمبئی» را تحریم کرده است و تیزرهای این فیلم را از تلویزیون پخش نمی کند. با همه مشکلاتی که در زمینه تبلیغات «سلام بمبئی» وجود دارد اما فروش آن راضی کننده است.

او ادامه داد: فیلم «سلام بمبئی» با سلیقه افرادی که در صدا و سیما هستند و وظیفه انتخاب فیلم ها برای پخش تیزرها را دارند جور در نمی آید، به بعضی از فیلم ها اجازه پخش 1000 تیزر رایگان می دهند اما فیلمی مثل «سلام بمبئی» حتی یک تبلیغ تلویزیونی رایگان هم نمی تواند داشته باشد که این موضوع به سلیقه آنها مربوط می شود.

وی افزود: اگر «سلام بمبئی» هم مثل سایر فیلم ها تبلیغات تلویزیونی داشت، 5میلیون نفر را می توانست به سینماها بکشاند اما تاکنون چیزی حدود یک میلیون نفر «سلام بمبئی» را دیده اند.

محمدپور درباره اکران «سلام بمبئی» در اروپا، گفت: وضعیت نمایش فیلم در سوئد بسیار خوب بود، در کانادا هم اکران آن همچنان ادامه دارد و راضی کننده است و اکران سراسری این فیلم ماه ژانویه در آلمان هم آغاز می شود و نمایش «سلام بمبئی» از 7 ژانویه در انگلستان هم شروع می شود که 100 اکران خواهد داشت، نمایش فیلم در استرالیا هم اواخر ژانویه آغاز می شود در هلند و اتریش هم اکران این فیلم از ژانویه به بعد شروع می شود.

او با اشاره به اینکه هنوز «سلام بمبئی» در سینمای سرگروه اکران خود را آغاز نکرده است، اظهار داشت: پس از اینکه این فیلم اکران خود را در سینمای سرگروه شروع کند تا حدود 25 اسفند که حدود 10 هفته می شود روی پرده خواهد بود.

کارگردان «سلام بمبئی» درباره ساخت نسخه دوم این فیلم، گفت: تصمیم دارم که «سلام بمبئی2» را بسازم، البته فیلمنامه دیگری هم با نام «دختر خیابان» دارم اما «سلام بمبئی 2» برای من ارجحیت ساخت دارد زیرا بالیوود به سینمای ما نزدیک است و مردم ایران هم سینمای هند را دوست دارند و شرایط همکاری بالیوود با سینمای ایران فراهم است و اگر شرایط مهیا شود پس از نوروز 96 ساخت «سلام بمبئی 2» را آغاز خواهم کرد.
او درباره انتقادهایی که به فیلمنامه و نوع بازی بازیگران در این فیلم وجود دارد، یادآور شد: همیشه عده ای هستند که به فیلم ها نظر منفی دارند، «لانتوری» ساخته می شود به آن برچسب سیاه نمایی می زنند و هر فیلم دیگری هم که ساخته می شود باز هم انتقاد می کنند، عده ای هم هستند که اصلا فیلم «سلام بمبئی» را ندیده اند اما به آن فحش می دهند و توهین می کنند.

وی افزود: سینمای ایران برای اینکه جان بگیرد و تبدیل به یک صنعت شود به فیلم های پر فروش نیاز دارد، حدود 4 سال پیش سینمای ایران در حال رکود بود و مردم علاقه ای به تماشای فیلم های سینمایی نداشتند؛ من معتقدم سینمای ایران به فیلم هایی چون «سلام بمبئی» نیاز دارد تا تماشاگران به سالن های سینما بیایند و در کنار فیلم های پر فروش از فیلم های به اصطلاح هنری هم استقبال کنند.
او درباره مراسم اکران دیگری علاوه بر مراسم افتتاحیه فیلم که در پردیس کورش برگزار شد، گفت: پس از ورود دیا میرزا، بازیگر زن سینمای هند و «سلام بمبئی»، روز چهارشنبه مراسمی را برگزار می کنیم که اهالی رسانه به آن دعوت هستند.
قربان محمدپور در پایان با ابراز نارضایتی از برخورد دوگانه صدا و سیما با پخش تیزرهای تبلیغی تلویزیون، گفت: اگر «سلام بمبئی» اجازه داشته باشد که تیزر خود را در شبکه جم پخش کند، شکی ندارم که این فیلم می تواند مرز فروش 40 میلیارد تومان را هم رد می کند اما چون «سلام بمبئی» هیچگونه تبلیغ تلویزیونی ندارد نمی توان انتظار فروش فوق العاده از آن را داشت.
501500

کد خبر: 714368

وب گردی

وب گردی