امام جمعه شبستر در دیدار دانشگاهیان صوفیان: باید سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانشگاه ها را بصورت جهانی الگو سازی کنیم

امام جمعه شبستر در دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد صوفیان، از کسانی که از بدو تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون زحمت کشیده اند و دانشگاه  را به این سطح علمی و معرفتی و تربیتی رسانده اند تشکرکرد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده در سخنان خود فضای دانشگاه را یک فضای بسیار مهم و ارزشمند و عرصه وسیع برای انجام رسالت و تکلیف هایی که آرزوی یک انسان است دانست و گفت: وجود چنین فضا که در آن جامعه در اختیار مسلمانان و قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد آرزوی نسل قبل از انقلاب بود که با عنایات خداوند متعال و با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و همچنین امروزه با هدایتهای نائب بر حق ایشان، در دانشگاهها و حوزه های علمیه عرصه گسترده ای برای فعالیت های علمی، فرهنگی وتربیتی بوجود آمده است.

وی افزود : تربیت وتقویت بنیه اعتقادی و معنوی و سیاسی و اجتماعی برای نسل جوان که همان مدیران و صاحبان جامعه و نظام اسلامی در آینده هستند یکی از وظایف خطیر دانشگاهها و علی الخصوص استادان است.

وی ضمن تأکید به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، دو مقوله اتحاد و تفرقه را مهم ترین مسئله جوامع دنیا عنوان کرد وافزود: بدون تردید اگر دانشجویان و استادان و ارکان دانشگاه از مدیریت تا زیر مجوعه وی متحد و منسجم و همدل و هم زبان و با فکر و اندیشه درکنار هم باشند پیشرفت در ارتقای سطح علمی و تربیتی و... میسر خواهد شد.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد : با وحدت هدف و وحدت کلمه و وحدت رویه و شاخصها همه به یک وحدت فکری و اعتقادی و عملی خواهیم رسید و امروزه باید سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانشگاه ها را بصورت جهانی الگو سازی کنیم و همیشه وظیفه ما اینست که تجربیات خود را در اختیار هم قرار دهیم که این امر موجب حفظ و حراست و ارتقای جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی که یک نظام الهی است، خواهد شد.

امام جمعه شبستر گفت : مسئولین دانشگاه بایست با وسعت دید و تلاش بیشتر در جهت تقویت زیربناهای موجود و مدیریت تشکل های سیاسی و عملی کردن برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ و توسعه فکری و اعتقادی و مدیریتی جوانان در جهت نیل به اهداف عالیه نظام گام بردارند.

وی در ادامه تأکید کرد: نباید در دانشگاهها مانع حرکت های جنبشی دانشجویی شد بلکه با هدفمند کردن و جهت دادن به تشکل ها با مدیریت این حرکت ها و پرهیز از هرگونه سیاسی کاری با الگو قرار دادن دستورات اسلام و سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و آرمان های امام وشهدا به فکر رشد فکری وذهنی و تربیتی دانشجویان باشیم.

دکتر جعفر رحمانی کهنموئی رئیس واحد صوفیان در ابتدا با اعلام مراتب سپاس از حمایتها و مساعدتهای امام جمعه محبوب و مردمی شهرستان شبستر در راستای توسعه واحد صوفیان ، گزارشی از برنامه ها واقدامات آموزشی، فرهنگی و دانشجویی ارائه کرد و ضمن دعوت از امام جمعه محترم جهت حضور در دانشگاه خواستار نقش آفرینی بیشتر دانشگاه در حوزه های مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ در شهرستان شد.

200/202

کد خبر: 714371

وب گردی

وب گردی