تجاری سازی علوم در دانشگاه ها باید با شتاب بیشتری انجام شود

 مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در مسجد صاحب الزمان(عج) واحد جویبار با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری، معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین غفاری، معاون نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران، اساتید، دانشجویان و کارکنان حضور داشتند.

داریوش حمیدی، رئیس واحد جویبار اظهار کرد: «اگر پژوهش به درستی انجام شود حلال مشکلات است و نقش مهمی در تعالی کشور و افزایش رفاه عمومی ایفا می‌کند و در همین راستا تجاری سازی علوم در دانشگاه‌ها باید با سرعت بیشتری انجام شود و وجود یک زبان مشترک برای ایجاد پیوند استراتژیک بین دانشگاه و صنعت لازم است تا هم اساتید دانشگاه ها با تغییر دیدگاه به سوی انجام تحقیقات کاربردی تشویق شوند و از طرف دیگر صاحبان صنایع و مدیران از دانش فنی دانشگاه‌ها در تولید و کیفیت محصول خود بهره گیرند».

وی افزود: «در پژوهش موانع و چالش هایی وجود دارد که مهم ترین آنها بروکراسی اداری، عدم فرهنگ پژوهش در سطح جامعه، نبود فضای استاندارد آموزشی - پژوهشی و قوانین و مقررات است که اگر همه اینها مهیا شود ؛دانشگاه ها به عنوان کانون مغزهای متفکر که دارای جایگاه طبیعی در تحقیقات هستند باید قادر باشند به صورت عمیق برای مسائل و مشکلات جامعه به شیوه های علمی راه حل ارائه دهند».

رئیس واحد جویبار در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والامقام آیت الله مفتح در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «امید است دانشگاه ها بتوانند با بهره‌گیری از علمای دینی، مذهبی و حوزوی به تربیت افراد متخصص و متعهد بپردازند و مسیر پیشرفت علمی و معنوی کشور را فراهم کنند».

سپس سخنران ویژه مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین غفاری، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران اظهار کرد: در محیط علم و دانش آنچه را فراگرفته‌ می شود و آنچه را آموزش داده می شود باید در راستای رسالت الهی باشد و استادان دانشگاه سه وظیفه مهم آموزش، پژوهش و پرورش را به عهده دارند و علاوه بر تعلیم حرفه تخصصی خود به دانشجویان رفتار، منش و اخلاق و شخصیت استاد نیز آموزنده و درس آموز است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در خصوص نقطه مشترک بین حوزه و دانشگاه اینگونه بیان کرد: «حوزه و دانشگاه هر کدام کار و وظیفه خود را انجام می دهند اما در راستای یک هدف مشترک و سیستمی هماهنگ حرکت می کنند همانگونه که در طول تاریخ اسلام میان علم و دین جدایی معنا نداشت و بزرگترین دانشمندان تاریخ اسلام عالمان دینی بودند».

205/200

کد خبر: 714378

وب گردی

وب گردی