برگزاری مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی  هشتگرد

مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم محفل انس با قرآن کریم و تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد با حضور حجت الاسلام محمد تقی ناطقی امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ ، حجت الاسلام دکتر محمد رضا عباسی فرد نماینده تام الاختیار ریاست عالیه در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، قزوین و قم ، ابوالقاسم پالیزگیر فرماندار شهرستان ساوجبلاغ ، حجت الاسلام موحد نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز ، سرهنگ لشکری فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ ، حجت الاسلام سراغی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ ، دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس واحد ، اعضا هیات رئیسه واحد ، جمع کثیری از دانشجویان ، اساتید و کارمندان در سالن اجتماعات شهید مفتح برگزار شد .

مراسم با تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید توسط محسن خزایی از قاریان برجسته کشوری آغاز شد .

سپس دکتر شجاعی ضمن خیر مقدم به همه حضار و میهمانان ، بویژه روحانیت معظم حاضر در مجلس و تشکر از حضور دانشجویان عزیز بر لزوم انس همیشگی با قرآن اشاره نمودند .

وی با قرائت آیه (( الا بذکر الله تطمئن القلوب )) اظهار داشت که قرآن تاکید می کند دل ها فقط با ذکر خدا آرام می گیرد و لذا همه دانشجویان را به انس با قرآن مجید فراخواند و اظهار داشت در خانه ای که قرآن حضور ملموس داشته باشد شیطان جایی ندارد .

رئیس واحد هشتگرد بربرگزاری و ادامه چنین محفل هایی در واحد هشتگرد تاکید کرد .

در ادامه مراسم استاد دکتر حامد شاکر نژاد از قاریان برجسته بین المللی که با دعوت حوزه معاونت آموزشی ، دانشجویی و فرهنگی در این مراسم حضور یافته بودند آیاتی از سوره های احزاب ، شمس و توحید را با صوت بسیار زیبای خود تلاوت نموده و با تکبیر های حضار در سالن مورد تشویق قرار گرفتند .

همچنین در این مراسم استاد شاکر نژاد تعداد 150 جلد از کلام ا... مجید را به حاضرین در محفل انس با قرآن کریم به عنوان تبرک اهداء نمود . و گفت این اهداء قرآن از سنت حسنه ای است که رهبر معظم انقلاب در مجالس قرآنی به قاریان هدیه می نمایند .

در ادامه مراسم حجت الاسلام موحد به ایراد سخنرانی در خصوص فلسفه وجودی قرآن پرداختند .

وی گفت بررسی کارشناسان نشان می دهد که قرآن دارای چهل اسم است و هر کدام از این اسامی دارای مفاهیم خاصی است که در بردارنده یک معنای متقن است .

وی گفت یکی از نام های قرآن شفا است و آیه ای تلاوت کرد که به این مفهوم اشاره داشت . که مربوط می شود به هرس کردن عیب های اخلاقی ، روحی ، اقتصادی و ... ، که با بهره گیری از قرآن می توان این عیوب را برطرف کرد .

موحد گفت که یک کارشناس غربی می گوید خوشابحال دشمنان اسلام اگر مسلمانان از قرآن چیزی نفهمند و بدبحال مخالفان اسلام اگر مسلمانان قرآن را درک نمایند .

وی در ادامه اشاره کرد به رویش تکفیری ها و داعشی ها که مسلمان نماهایی هستند که از قرآن چیزی نفهمیدند و مسلمانان را با هم درگیر جنگ کرده و دیگر ، مسلمانان به فکر دشمن مشترک که رژیم صهیونیستی است نخواهند بود . واین چیزی هست که دشمنان قسم خورده مسلمانان می خواهند .

در ادامه گروه تواشیح الوارثین به اجرا پرداختند که مورد استقبال حاضرین در جلسه قرار گرفت

در بخش بعدی برنامه حنانه خلفی حافظ خردسال با حضور در محل تلاوت به معرفی خود و چگونگی حفظ پرداخت وی آشنایی خود را با قرآن را از سن 4 سالگی عنوان کرد و گفت در خانه و با آموزش پدر و مادرم حفظ قرآن را شروع کردم .

مجری و حاضرین در مراسم شماره صفحاتی از کلام ا... را می گفتند و خانم خلفی علاوه بر تلاوت آیات ان صفحه از حفظ ، آیه های اول صفحات بعد و همچنین آیه های هر صفحه از قرآن را به صورت معکوس نیز می خواند که حضار در مراسم نیز با گفتن تکبیر این حافظ خرد سال را مورد تفقد قرار می دادند .

حنانه خلفی در پایان تلاوت خود دعاهایی را با الفاظ عربی برای حضار در مراسم قرائت کرد .

مادر این حافظ نیز در سخنانی گفت هم اکنون که حنانه حافظ است ولی روزانه تقریبا 6 ساعت کار قرآنی می کند و تدوام کار همچنان ادامه دارد . و گفت حنانه با این که یک حافظ قرآن است اما به امر ورزش و سرگرمی و امورات کودکانه خود نیز می پردازد .

در پایان مراسم از چند نفر دانشجویان ، اساتید و کارمندان فعال در عرصه نماز و قرآن در دانشگاه با حضور حجت الاسلام دکتر محمد رضا عباسی فرد ، ابوالقاسم پالیزگیر و دکتر سید شاپوررضا شجاعی تجلیل بعمل آمد .

200/202

کد خبر: 714389

وب گردی

وب گردی