برگزاری همایش خوشنویسی «الفبای نور» با محوریت خطوط قرآنی

فائزه درمان گفت: سعی می کنیم در خصوص بحث نماز یک نگرش جدی و مصمم تری را نسبت به گذشته داشته باشیم.

فائزه درمان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب درباره برنامه های فرهنگی این واحد در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: این واحد در بحث کانون ها از آمارهای پایین به سطح بالایی ارتقاع پیدا کرده است. در حال حاضر بالای 20 کانون و نشریات دانشجویی در این واحد در حال فعالیت هستند که در مقایسه با دانشگاه های سراسری و آزاد رتبه های عالی کسب کرده ایم، در شهریور امسال ما توانستیم 13 رتبه در سطح نشریات کسب کنیم.

او گفت: این واحد در نظر دارد بحث کارگاه های دانش افزایی را تا آخر سال 95 به صورت حضوری و آنلاین اطلاع رسانی و برگزار کند که به همین منظور طرح هایی را در سطح دانشگاه ارائه کرده است. همینطور با توجه به این که دانشگاه آزاد در اجلاس سراسری نماز رتبه ویژه ای از طرف آیت الله حسن زاده آملی و آقای قرائتی کسب کرده است سعی می کنیم در خصوص بحث نماز هم یک نگرش جدی و مصمم تری را نسبت به گذشته داشته باشیم.

وی افزود: این واحد قصد دارد همایشی با عنوان «الفبای نور» در رابطه با مباحث خوشنویسی برگزار کند که بخش اصلی آن مرتبط با خطوط قرآنی است اما خط های دیگر هم در این همایش بررسی می شود که در حال پیگیری برای دریافت مجوز آن در سطح استان هستیم. همچنین همایش دیگری که از طرف سازمان مرکزی به ما واگذار شده تحت عنوان «کاهش افت تحصیلی» است که با همکاری سازمان در سطح ملی برگزار خواهیم کرد.

این مقام دانشگاهی اذعان کرد: این واحد مسابقات کتابخوانی را نیز در مناسبت های مختلف برگزار می کند. همینطور شورای فرهنگی این واحد هر ماه برنامه ها را از دانشکده ها، کانون ها و تشکل های انجمن جامعه و بسیج دریافت کرده و آنها را به صورت منسجم در سطح دانشگاه برگزار می کند که مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد.

او در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر یکی از برنامه هایی که به مناسبت روز دانشجو اجرا شد برنامه تریبون آزاد از طرف بسیج بود که بسیار عالی برگزار شد. از طرفی بخش انجمن اسلامی با دعوت از آقای صادق خرازی برای سخنرانی در همایش برنامه بسیار مناسبی در سطح واحد برگزار کردند. برنامه های دیگری هم به صورت جزئی تر از طرف کانون ها برگزار شد.

درمان در پایان اشاره کرد: موضوع دیگری که ما الان به عنوان یک طرح جدید پیگیر آن هستیم بحث تدوین برنامه منسجمی توسط سه کانون بسیج، انجمن و جامعه با سه طیف مختلف عقیدتی و سیاسی است.

504500

کد خبر: 714438

وب گردی

وب گردی