برگزاری جلسه هم اندیشی درواحد یاسوج دانشگاه آزاد اسلامی

به مناسبت  27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روزوحدت حوزه ودانشگاه،جلسه هم اندیشی درواحد یاسوج برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ایفا نمود.

حجت الاسلام سیدحکمت اله هاشمی پور تحقق وحدت حوزه و دانشگاه،‌‌ همان هدفی است که در بیان مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و همان تحقق جامعه اسلامی است؛ این دو مرکز بزرگ علمی، بسترساز تحقق این آرمان مقدسند.

هاشمی پور افزود: به نقش موثرروحانیت به ویژه دکتر مفتح درشناساندن اسلام راستین اشاره داشت و افزود: شهید آیه الله دکتر مفتح در زمره عالمانى است که عمر شریف خویش را در راه احیاى معارف اسلامى و نشر فرهنگ اهل بیت به کار گرفته و در سنگرهاى گوناگون به ستیز با جهل و تباهى و ستم پرداخته اند.

وی ازشهید مفتح به عنوان عنصری فعال در مسائل اجتماعی و سیاسی یاد کرد وافزود: شهید آیت الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون مبارزی بود که قدم های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه های علمیه و دانشگاه و دوقشر روحانی و دانشگاهی برداشت به همین مناسبت و به پاس تلاش های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

حجت الاسلام سیدحکمت اله هاشمی پور در ادامه بیان داشت: دکتر مفتح از بزرگ مردانی است که لحظه ای در راه خدمت به اسلام و مسلمین و احیای معارف تشیع آسوده نمی نشست و در سنگرهای گوناگونِ تبلیغ، تدریس و مبارزه، حضوری فعال و چشم گیر داشت.

هاشمی پور افزود: به روح بلندش درود می‌فرستیم و استمرار اهداف و آرمان و افکار متعالی او را از خداوند مسئلت داریم. امید است حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما با بهره‌برداری از آثار به‌جامانده از شهید آیت الله مفتح و پافشاری بر وحدت و همدلی میان این دو نهاد مهم و سرنوشت‌ساز دین خویش را به اسلام و شهیدان اداء کنند.

وی ضمن دعوت ازجامعه دانشگاهی گفت:به همین مناسبت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد جلسه هم اندیشی را با حضور آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی، استادان و پژوهشگران معارف اسلامی روز سه شنبه 30 آذرماه بعد از نماز مغرب و عشاء درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار می کند.

200/202

کد خبر: 714440

وب گردی

وب گردی