دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تنها شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی بتن‌های الیافی BEFIB 2016 کانادا

مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به‌عنوان تنها شرکت‌کننده ایرانی در اجلاس بین‌المللی بتن‌های الیافی BEFIB 2016  در کشور کانادا بود.

به گزارش ایسکانیوز، "عملکرد سازه‌ای دال‌های تخت تماما ساخته‌شده از بتن الیافی خود تراکم" عنوان مقاله‌ای است که از سوی مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در این کنفرانس ارائه شد.

حمیدرضا صالحیان رئیس مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه آزاد اسلامی سمنان صاحب این اثر علمی در خصوص آن به خبرنگار ما در سمنان این‌گونه توضیح داد: این مقاله نخستین مقاله با عنوان مرکز تحقیقات است که به‌صورت سخنرانی و در کشور کانادا شهر ونکور ارائه شد که یافته‌های علمی آن از سوی پژوهشگران حاضر در کنفرانس به‌شدت موردتوجه قرار گرفت.

وی گفت:حضور در این کنفرانس فرصت مناسبی را برای تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط و رایزنی با سایر صاحب‌نظران و محققان موسسات پژوهشی سایر کشورهای جهان فراهم کرد که توافقات اولیه برای اجرای مشترک طرح‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات ژئو- بتن با پژوهشگران دیگر کشورها حاصل شد.

صالحیان در خصوص کنفرانس کنفرانس بین‌المللی بتن‌های الیافی BEFIB 2016 نیز این‌گونه توضیح داد: این کنفرانس یکی از معتبرترین رویدادهای علمی در شاخه مهندسی عمران و بتن محسوب می‌شود که هر 4 سال یک‌بار به میزبانی یکی از کشورهای صاحب‌نظر در این شاخه برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی سمنان تنها شرکت‌کننده ایرانی در کنفرانس این دوره بود.

وی گفت: صاحب‌نظران عرصه مهندسی عمران و بتن جدیدترین یافته‌ها و اختراعات خود را در قالب مقالات و دستاوردهای علمی در حوزه بتن‌های توانمند در این کنفرانس ارائه و پیرامون آن به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازند.

صالحیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بتن توانمند گفت: بتن توانمند نسل جدیدی از بتن‌ها به‌حساب می‌آیند که به دلیل استفاده از افزودنی‌های خاص فوق روان کننده‌ها، میکرو سیلیس‌ها و نیز تسلیح کننده‌ها نظیر الیاف فولادی یا پلی مری دارای خواص ویژه ازجمله مقاومت بالا چغرمگی و دوام بالا هستند.

این پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در خصوص کار تحقیقاتی خود نیز این‌گونه توضیح داد: «در این کار تحقیقاتی که مبتنی بر انجام آزمایش بر روی یک نمونه آزمایشگاهی است، یک دال تخت از جنس بتن الیافی بدون هرگونه آرماتور گذاری طولی تحت اثر بارگذاری قرارگرفته است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که بتن‌های الیافی عملکرد بسیار مناسبی در این‌گونه سازه‌ها دارد.»

صالحیان ادامه داد: این ایده سرعت ساخت را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، ضمن اینکه دوام سازه را به نحو چشمگیری ارتقا می‌دهد.

حمیدرضا صالحیان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و رئیس مرکز تحقیقات ژئوتکنیک لرزه‌ای و بتن توانمند دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای مدرک دکتری مهندسی عمران از دانشگاه مینهو پرتغال است که در زمینه مدل‌سازی پیشرفته سازه‌های بتن آرمه، مکانیک شکست، بتن‌های الیافی و نیز مقاوم‌سازی سازه‌های بتن آرمه دارای تحقیقات و مقالات متعددی است.

200/202

کد خبر: 714446

وب گردی

وب گردی