قائم مقام ستاد خیرین وزارت علوم از اعلام آمادگی خیرین برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت خبر داد

دکتر محمد حسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم، از اعلام آمادگی خیرین برای تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر امید در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با اشاره به ایجاد ستاد خیرین در وزارت علوم افزود: این ستاد زیر نظر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری اداره می‌شود.
وی با اشاره به تلاش خیرین علم و فناوری برای حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های پژوهشی تصریح کرد: در طول سه سال اخیر 50 بنیاد حامی علم و فناوری ایجاد شده که این بنیادها از دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حمایت مادی و معنوی به عمل می‌آورند.
قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم، با بیان اینکه از دو سال گذشته حمایت‌های این خیرین به سمت کارهای پژوهشی و نرم‌افزاری سوق داده شده است، افزود: هم اکنون از سوی خیرین بیش از 150 هزار متر مربع فضا برای وزارت علوم در حال ساخت است و در چند سال گذشته نیز توانسته‌اند بالغ بر 400 هزار متر مربع زیربنا برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایجاد کنند.
وی با اشاره به فعالیت‌های خیرین پژوهش و فناوری در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: این خیرین تاکنون در ساخت و تکمیل آزمایشگاه‌ها اقدامات مناسبی انجام داده‌اند و اخیراً نیز با استقرار در پارک‌های علم و فناوری اقدام به تکمیل و تجهیز آزمایشگاه کرده‌اند.
دکتر امید ساخت کتابخانه در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را از دیگر زمینه‌های فعالیت خیرین پژوهش و فناوری نام برد و یادآور شد: علاوه بر آن برخی از خیرین در تعمیر برخی از تجهیزات آزمایشگاهی گران‌قیمت مشارکت‌های خوبی داشته‌اند.
بر اساس این گزارش، وی از برگزاری دومین گردهمایی سراسری خیرین زیر نظر بنیاد حامیان علم و فناوری در شیراز در آینده نزدیک خبر داد.
گفتنی است در مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، از تعدادی از خیرین آموزش عالی حاضر در نشست تجلیل شد.

201

کد خبر: 714466

وب گردی

وب گردی