بازدید رییس دانشگاه تهران از دانشگاه زوریخ

رییس دانشگاه تهران، در سفری به کشور سوئیس، از دانشگاه زوریخ بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رییس دانشگاه تهران، به همراه دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه، ۲۴ آذرماه ضمن بازدید از دانشگاه زوریخ، با دکتر «میشل هنگارتنر»،‌ رییس این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر لزوم گسترش روابط دانشگاهی، از قبیل تبادل استاد و دانشجو در زمینه‌های نانو، مواد، بهداشت، منابع طبیعی، محیط پایدار و انرژی قابل احیا تأکید کردند.

در ملاقات مشترک دانشگاه تهران و هیأت دانشگاهی سوئیس، دکتر نیلی احمدآبادی در سخنانی، بین‌المللی شدن دانشگاه تهران را از اهداف اصلی این دانشگاه دانست و خواستار فراهم‌آوردن تسهیلات و امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان ایرانی شد که به دانشگاه زوریخ اعزام می‌شوند.

هم‌چنین در این بازدید، دکتر مسلم شاهوردی، دانش‌آموخته دانشگاه تهران و مدرس مؤسسه علوم و فناوری مواد (EMPA) سوئیس، رییس و معاون بین‌الملل دانشگاه تهران را در بازدید از بخش‌های مختلف مؤسسه (EMPA) همراهی نمود و رییس دانشگاه، ضمن دیدار با دکتر «گیان لوکا بونا» Gian- Luca Bona، رییس این مؤسسه از آزمایشگاه مهندسی سازه و پروژه‌های مربوط به آهن (SAM) این مرکز بازدید کردند.

201

کد خبر: 714503

وب گردی

وب گردی