یک قاچ هندوانه یلدا، کافی است!

استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خوردن فقط یک قاچ هندوانه در شب یلدا کافی است چراکه مصرف بیشتر آن می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، دکتر فرزاد شیدفر افزود: همچنین نباید هندوانه هایی که شیرین نیستند یا سفید هستند ، مصرف کرد زیرا هضم آنها سخت است ؛ همچنین ترکیب املاح و ویتامین ها در هندوانه های رسیده برای گوارش، مناسب تر است.


او به مردم توصیه کرد در شب یلدا از زیاده روی در خوردن هندوانه، انار، آجیل و شیرینی پرهیز کنند و گفت: زیاده روی در خوردن این خوراکی ها منجر به بروز مشکلات گوارشی می شود.


او ادامه داد: در مصرف آجیل نیز باید دقت داشت که آجیل شور مصرف نشود ؛ آجیل خام بهتر از آجیل شور است.


استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: انار به عنوان یکی از میوه های یلدا ترکیبات آنتی اکسیدانی خوبی داشته و از بدن در برابر بیماری ها، محافظت می کند اما خوردن هر میوه ای باید به اندازه باشد؛ انار در مقایسه با هندوانه دارای ترکیبات مغذی بیشتری است.


شیدفر اظهار داشت: بطورکلی در یک برنامه غذایی در طول روز فقط باید سه میوه و حداکثر پنج میوه مصرف کرد و بهتر است که از میوه های مختلف استفاده شود.


او به مردم توصیه کرد امشب (یلدا) ، شام مختصرتری مصرف کنند تا در جمع خانواده و دوستان بتوانند به راحتی میوه، آجیل و شیرینی نیز میل کنند.


او ادامه داد: مردم و به ویژه کودکان باید از پرخوری به ویژه مصرف زیاد شیرینی و انواع آبنبات ها خودداری کنند.


شب یلدا یا شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که مردم به عنوان بلندترین شب زمستان دور هم جمع می شوند و میوه هایی مانند انار و هندوانه و نیز آجیل به عنوان خوراکی های این شب شناخته می شوند.

704/700

کد خبر: 714557

وب گردی

وب گردی