پژوهشگران برتر واحد بافت تجلیل شدند

طی آیینی از پژوهشگران برتر واحد بافت تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ رحمت الله دادور در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر این واحد دانشگاهی گفت: موفقیت روزافزون علم در شناخت جهان هدفدار و قانونمند که با تکیه بر ابتکارات خلاقیت‌های به ودیعه نهاده شده از سوی خدای متعال در وجود بشر و بهره برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی صورت گرفته، فضای زندگی جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: در این مسیر اندیشه‌های ژرف در قالب پژوهش شکل می‌گیرند و دست مایه انجام پژوهش‌های کاربردی می‌شوند تا خواست‌ها و نیازها را پاسخ گویند و راه‌حل‌های بهتر و بیشتری برای مسائل و مشکلات جوامع بشری پیشنهاد کنند و همین جاست که نقش موثر و سهم بسزای بخش تحقیقات در روند تحولات جوامع آشکار می‌شود.‌

معاون پژوهشی واحد بافت با بیان اینکه پژوهش زمینه ساز رشد و توسعه پایدار جامعه است،افزود: هر جامعه ای برای ایجاد تغییرات جدی و رسیدن به وضعیت مطلوب نیازمند تحقیقات و مطالعات پژوهشی است و دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تعلیم و تربیت نسل جوان که آینده سازان این جامعه هستند، وظیفه ای خطیر بر عهده دارند. پژوهش دانشگاه را مصون و پایدار نگاه می‌دارد.

وی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند :فقط اقتصاد دانش بنیان می تواند چرخه علم تا ثروت را تکمیل کند، گفت: تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر اقتصاد دانش بنیان حکایت از نگاه عمیق مسئولان کشور و شناخت آنان به نیاز اساس امروز کشور دارد. نیاز اساس امروز کشور ما همان توسعه دانش ، تحقیقات و فناوری و پرورش استعداد ست.

معاون پژوهشی واحد بافت شعار هفته پژوهش سال 95 را گویای توجه بیشتر به این مقوله در سال جاری نامید و افزود: توجه خاص به شعار هفته پژوهش در سال جاری با عنوان پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی؛ فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی خود گویای همه چیز است . استادان دانشگاه لازم است علاوه بر انجام تدریس و تعلیم و تربیت ، توجه به پژوهش را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوان همگام با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرد.

این مسئول شناخت نظام آموزشی از پژوهش را لازمه کار پژوهش دانست و بیان کرد: نظام های آموزشی در کشورهای مختلف، بخشی از نظام کلی هر جامعه محسوب می شوند و اگر متناسب با نیازهای واقعی جامعه شکل بگیرند، نسل جدید را در رسیدن به اهداف بلند جامعه یاری خواهند کرد. این امر، نیازمند شناخت علمی از وضعیت جامعه و همچنین تشخیص ظرفیت های نسل آینده است و شناسایی واقعی جامعه و ظرفیت سنجی آن جز از طریق تحقیق و پژوهش میسر نیست.

معاون پژوهشی واحد بافت دانشگاه آزاد اسلامی را دستاوردی بزرگ و افتخاری درخشان برای ایران اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در دهه چهارم فعالیت دانشگاه ، نگاه ویژه به پژوهش وکارهای دانش بنیان موجب نهادینه سازی این امر در بدنه دانشگاه و رشد و تحول پژوهشی شد و اکنون نیز با تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه، شاهد فعالیت گسترده مراکز رشد و توجه به اقتصاد دانش بنیان در سطح واحد ها هستیم که ثمره این تلاشها در آینده موجب پایداری و ثبات دانشگاهها خواهد شد.

در این آیین که با حضور اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و پژوهشگران واحد بافت برگزار شد، ابراهیم خراسانی پاریزی رئیس واحد بافت در سخنان کوتاهی به ارائه گوشه ای از فعالیت های انجام گرفته در راستای توجه به امر پژوهش در واحد بافت پرداخت.

ابراهیم خراسانی پاریزی در گروه علوم انسانی و مهدی تاج الدینی در گروه علوم پایه در این مراسم به عنوان پژوهشگران برتر واحد بافت معرفی شدند و از پژوهشگران دانشگاه تجلیل شد.

203/200

کد خبر: 714558

وب گردی

وب گردی