پایان نامه های دانشجویان طبسی به سمت نیاز های شهرستان گرایش یابد

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس گفت: ارتباط خوبی می تواند بین دانشگاه ها و ادارات دولتی برقرار شود و پایان نامه ها به سمت نیاز های شهرستان گرایش پیدا کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ مراسم افتتاحیه برنامه های هفته پژوهش و فناوری، صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهاجریان امام جمعه ، مهندس طلایی معاونت استاندار و فرماندار ویژه ، زنجانی طبسی امام جمعه موقت، برقی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، جمعی از مسئولان ادارات و نهادها و روسای مراکز آموزش عالی شهرستان طبس واصحاب رسانه ، با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمد ناظمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، ضمن خیر مقدم به میهمانان،هفته وحدت ، میلاد نبی مکرم اسلام و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام وهفته پژوهش و فناوری، را تبریک گفت واز تلاشها وهمکاری روسای مراکز آموزش عالی شهرستان،مرکز رشد ، فنی و حرفه ای و اداره صنعت، معدن و تجارت در برنامه‌ریزی مراسمات گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری وبویژه برپایی مراسم افتتاحیه تقدیر و تشکر کرد.
سپس حضرت حجه الاسلام والمسلمین مهاجریان امام جمعه، پشت تریبون رفت و با تبریک اعیاد ماه ربیع بویژه میلاد پر برکت حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و امام جعفر صادق علیه السلام، و هفته وحدت و هفته پژوهش و فناوری، از دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس بعنوان اولین مرکز آموزش عالی شهرستان یاد کرد واز دکترناظمی رئیس دانسگاه ازاد اسلامی در برپایی این مراسم تقدیر و تشکر کرد و بر اهمیت پژوهش و تحقیق و پیشرفت علم با توجه به منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) تاکید کرد.
در این مراسم مهندس طلایی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت : ارتباط خوبی می تواند بین دانشگاه ها و ادارات دولتی برقرار شود و پایان نامه ها به سمت نیاز های شهرستان گرایش پیدا کند.بعد از برنامه سوم و در شروع برنامه چهارم توسعه تاکید بر پژوهش محوری پروژه ها است.

وی ادامه داد: هر کاری که با تحقیقات و پژوهش انجام شود نتیجه خوبی خواهد داشت .

وی گفت: تصمیم گیری بر اطلاعات نادرست منجر به شکست خواهد بود و در این رابطه پروژه های عمرانی در کشور و حتی در شهرستان طبس داریم که منجر به شکست شده است.

طلائی مقدم گفت: کویر می تواند به عنوان یک فرصت باشد و با تحقیق و برنامه ریزی صحیح می توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و خشکسالی ها افزود: اگر کار تحقیقاتی انجام می دادیم بسیاری از مشکلاتی که در بخش کشاورز ی با آن مواجه هستیم حل می شد.

وی گفت: در برنامه ششم تاکیدی بر پژوهشی شده است و دستگاه های اجرایی را ملزم به تخصیص اعتبارات به موضوع پژوهش در خصوص پروژه های عمرانی کرده است.

وی همچنین با تقدیر از دانشجویان محقق شهرستان افزود: دانشجویان طبسی با تحقیق و پژوهش توانستند به علوم بسیار خوبی در تجهیز معادن دست پیدا کنند و اکنون خود، آن ها را تعمیر و تجهیز می کنند و این می تواند فرصت تلقی شود.
فرماندار ویژه طبس با بیان این که دنیای پژوهش دنیای بسیار گسترده ای است افزود: ارتباط خوبی می تواند بین دانشگاه ها و ادارات دولتی برقرار شود و پایان نامه ها به سمت نیاز های شهرستان گرایش پیدا کند.

در این مراسم شیرین صمصامی از استادانتمام وقت وعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس و ابراهیم باغبان نیکو از آموزشکده فنی امام علی(ع) به عنوان پژوهشگر برتر تقدیر شد.

در ادامه از دو پژوهشگر برتر،شیرین صمصامی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس، و مهندس باغبان نیکو از دانشکده امام علی (ع)تقدیر شد.

بیش از 60 برنامه در هفته پژوهش و فناوری با همکاری وبرنامه ریزی مراکز آموزش عالی شهرستان، فنی و حرفه ای، اداره صنعت، معدن و تجارت و مرکز رشد شهرستان برگزار می‌شود.

203/200

کد خبر: 714578

وب گردی

وب گردی