آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون دکتری/نحوه انتخاب رشته و پذیرش

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از ثبت‌نام بیش از 183 هزار داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری سال 96 خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این آزمون تا پایان امروز سه‌شنبه 30 آذرماه جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین توکلی با اعلام اینکه داوطلبان شرکت در آزمون دوره دکتری تنها تا ساعت 24 امشب فرصت ثبت نام خواهند داشت گفت: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری تخصصی 96 تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مهلت تمدیدشده امروز سه‌شنبه 30 آذرماه جاری پایان می‌پذیرد.

وی تصریح کرد: تا ساعت 8 صبح امروز، سه‌شنبه 30 آذرماه جاری تعداد 183 هزار و 740 داوطلب در آزمون ورودی دوره دکتری سال 96 ثبت‌نام کرده‌اند.

توکلی همچنین خاطرنشان کرد: به تمام داوطلبانی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام در آزمون دکتری 96 اقدام نکرده‌اند، اکیداً توصیه می‌شود در این مهلت باقی‌مانده حداکثر تا پایان وقت امروز، سه‌شنبه 30 آذرماه جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی WWW.sanjesh.org و مطالعه دقیق اطلاعیه‌های مربوط در صورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: ضمناً آن دسته از داوطلبانی که متقاضی پذیرش دوره دکتری دانشگاه آزاد هستند، ضرورت دارد نسبت به انجام ثبت‌نام برای آزمون دکتری 96 تا پایان امروز سه‌شنبه 30 آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام کردند، می‌توانند در این مهلت باقی‌مانده اطلاعات خود را مشاهده و در صورت تمایل ویرایش کنند.

نحوه انتخاب رشته و پذیرش

کارنامه همه داوطلبان آزمون مذکور توسط سازمان سنجش آموزش کشور براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

همه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند برای پذیرش در رشته‌محل‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بجز دانشگاه آزاد اسلامی در زمان مقرر بر اساس جدول برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنند.

برای پذیرش در رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته در زمان مقرر ( نیمه اول اردیبهشت سال 1396 ) از طریق سایت دانشگاه مذکور به صورت مستقل و براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های دانشگاه مذکور انجام می‌شود. امکان‌ انتخاب رشته و پذیرش برای داوطلبان مجاز در هر دو سایت به صورت مجزا امکان‌پذیر خواهد بود.

هم‌چنین درباره نحوه اعلام علاقه‌مندی برای استفاده از سهمیه مربیان دانشگاه آزاد اسلامی مراتب از طریق دفترچه شماره دو دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان انتخاب رشته در سایت دانشگاه مذکور منتشر می‌شود اطلاع رسانی خواهد شد.

204/200

کد خبر: 714622

وب گردی

وب گردی