فیسبوک تهدید به جریمه شد

آلمان تهدید کرد که برای مقابله با انتشار اخبار جعلی توسط فیسبوک، این شرکت را به پرداخت جریمه های مالی سنگین محکوم می کند.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دومین حزب بزرگ آلمان در این رابطه اعلام پیشنهاد کرد فیسبوک به ازای هر مطلب حاوی اخبار جعلی یا بدگویی که ظرف مدت 24 ساعت از شبکه ها حذف نشود، به پرداخت جریمه تا 500 هزار یورو محکوم شود.
این پیشنهادها واکنشی به افزایش نگرانی ها در رابطه با تاثیرگذاری اخبار جعلی بر انتخابات آنلاین کشور آلمان است که سال 2017 میلادی برگزار می شود. انتشار گزارشاتی مبنی بر اثرگذاری مقالات گمراه کننده بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به این نگرانی های مقامات آلمانی دامن زده است.
قرار است در سال آینده میلادی، لایحه ای برای حل این مشکل تقدیم مجلس شود. بر اساس این لایحه اگر فیسبوک پس از بررسی های مقتضی ملزم به حذف محتوای مجرمانه شود و ظرف 24 ساعت برای حذف آن محتوا اقدام نکند، به پرداخت جریمه های مستقلی تا سقف 500 هزار یورو محکوم خواهد شد.
به اعتقاد مقامات آلمانی، فیسبوک زمان کافی را برای مدیریت مناسب شکایات در اختیار داشته، اما در این رابطه اقدام جدی انجام نداده است. به همین علت مقامات آلمانی در تلاشند تا یک ساختار حقوقی مناسب برای محافظت از جامعه در برابر شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و سایر رسانه های جدید، ایجاد کنند.

منبع:ایرنا

204/200

کد خبر: 714629

وب گردی

وب گردی