برگزاری مراسم سخنرانی ابوالقاسم طیبی در واحد تهران مرکز

به همت اداره دانشجوئی دانشکده مدیریت واحد تهران مرکزی و همزمان با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) مراسم جشنی با سخنرانی ابوالقاسم طیبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد دانشگاهی برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، ابوالقاسم طیبی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سالروز هفته وحدت حوزه و دانشگاه طی سخنانی در جهت تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان گفت: حفظ وحدت و همدلی در جامعه یکی از نیازهای ضروری ماست و این مهم در ایام هفته وحدت باید متبلور شود.

وی افزود: این همان شبی است که همه مسلمانان به آن افتخار می کنند و ما افتخار داریم که پیرو پیامبر اکرم(ص) هستیم. همان پیامبری که می تواند عامل وحدت میان مسلمانان باشد. یقینا طبق سفارش پیامبر اکرم(ص) که می فرمایند کتاب خدا و عترت علیهم السلام نباید از هم جدا شوند، همین دو امر می توانند محور وحدت میان مسلمانان باشند. اگر همه به سخنان زیبای اهل بیت(ع) توجه می کردند، نفاق وتفرقه در بین مسلمانان به وجود نمی آمد. اگر همه مسلمانان از ملیت­های مختلف طبق سفارش پیامبر اسلام (ص)، از امام معصوم (ع) اطاعت داشته باشند، قطعاً وحدت و نظم و یکپارچگی در بین مسلمانان به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه اظهار داشت : هیچ کس نمی تواند منکر وجود اختلاف سیلقه در دانشگاه ها باشد، ولی باید راهی پیدا کنیم که این اختلاف نظر و سلیقه را به فرصتی برای تعالی جامعه تبدیل کنیم و لازم است اختلاف نظرها در همه جا به ویژه در دانشگاه ها را به رسمیت بشناسیم و به هم اعتماد کنیم و دانشگاه را به محیط امن برای استادان و دانشجویان برای پیشرفت و ارتقاء کشور در تمامی زمینه ها تبدیل کنیم.

طیبی در خاتمه متذکر شد: رسول اکرم (ص) نگین همه پیامبران الهی است. او خاتم و خاتِم پیامبران است. اخلاق نیکوی پیامبر (ص) و جایگاه اخلاقی ایشان به گونه ای بود که توانست همه را جذب کند.

گفتنی است، از دیگر برنامه های این مراسم تلاوت قرآن کریم، پخش کلیب های گوناگون مذهبی، مولودی خوانی توسط دانشجو و مداح اهل بیت (ع) حمید حدیدی و پذیرائی از شرکت کنندگان بود.

205/200

کد خبر: 714639

وب گردی

وب گردی