مدیرکل امور کتابخانه‌های کانون مساجد:روستاها عطش زیادی برای دسترسی  به امکانات فرهنگی دارند

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی روستا‌های دوستدار کتاب گفت: برگزاری این جشنواره به افزایش مشارکت نهادهای غیر دولتی در ترویج کتاب‌خوانی کمک بزرگی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتاب‌خوانی سیدابوالفضل هاشمی مدیرکل امور کتابخانه‌های کانون مساجد کشور گفت: جشنواره‌ی روستا‌های دوستدار کتاب در دو دوره‌ی گذشته خوب برگزار شد و گام‌های نخست این رویداد میزان اشتیاق و علاقه‌ی مردم و نهاد‌های غیر دولتی در ترویج کتاب‌خوانی را به ما نشان داد و بر این اساس در سومین دوره‌ی این جشنواره با ارزیابی فعالیت‌های دو دوره‌ی قبل و رفع نواقصی که بوده است، سعی داریم گامی بلند‌تر در ترویج‌ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه‌ی مطالع برداریم !

وی تصریح کرد: در دومین دوره‌ی جشنواره‌ی روستاهای دوستدار کتاب، بیش از هزار روستا در این رویداد شرکت کردند و طرح‌های خلاقانه‌ای هم به دبیرخانه‌ی جشنواره رسید. ان پویش بسیاری از روستا‌ها را به جنب و جوش واداشت و الان کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مطالبه‌های مهم روستایی‌ها از مدیران فرهنگی است.

او متذکر شد: فضای روستا با شهر تفاوت‌ های زیادی دارد و در بسیاری از شهر‌ها دسترسی به مکان‌های فرهنگی مانند سینما و کتاب‌فروشی و سالن و تئاتر، این دست مسائل هست اما در روستاها از این امکانات فرهنگی خبری نیست؛ به همین دلیل عطش زیادی برای دست‌رسی به این امکان‌های فرهنگی دارند و کتاب‌ و کتاب‌خانه‌ی عمومی می‌تواند بخش مهمی از نیاز‌های فرهنگی آن‌ها را پاسخ دهد. بر این اساس جلب مشارکت عمومی در روستا‌ها از طریق جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب بسیار موثر و مهم است و هم به رشد آگاهی عمومی و هم رفع تبعیض فرهنگی کمک می‌کند.

500500

کد خبر: 714646

وب گردی

وب گردی