چرا پلیس از مدیریت ترافیک تهران عاجز است؟/ مردم پلیس راهور را ناکارآمد می‌دانند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه در ایام بارندگی اخیر نیروهای پلیس راهور از سطح شهر محو شده اند، تاکید کرد: از فرمانده پلیس راهور انتظار داریم در زمان هایی که مشکلات ترافیکی مردم بیشتر است، حضور پررنگ تری در معابر اصلی داشته و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تشکر از پلیس راهور برای اقداماتی که انجام می دهد، با طرح این سوال که آیا تهران پرجمعیت ترین و پرتراکم ترین شهر دنیاست، اظهار کرد: پاسخ به این سوال منفی است، اما جای تاسف دارد که در ساماندهی مسائل زیست محیطی این شهر از جمله ترافیک، مسئولان مرتبط عاجز مانده اند.

وی با بیان اینکه مراکز تحقیقات بین المللی که در این حوزه فعالیت دارند، موثرترین راهکار در کاهش ترافیک را راهبردهای کاهش در استفاده از خودروهای شخصی معرفی کرده اند، تصریح کرد: انتظار داریم کارگروه های مشترک پلیس راهور، شهرداری و سایر نهادهای مرتبط، به این موضوع توجه کنند. در همین راستا می توانیم به تمرکز زدایی از مجموعه های پرمراجعه شهر همچون مراکز تجاری، بازار، بورس کالا، مراکز آموزشی و اداری و سازمان های متعدد که در مرکز شهر و نقاط پرترافیک شهر قرار گرفته اند، نام برد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید زیرساخت هایی فراهم کرد که به جای مردم، اطلاعات و داده ها در سطح شهر جابجا شود، گفت: ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند، الزام تمامی دستگاه ها و سازمان ها به اختصاص سرویس های سازمانی رایگان برای پرسنل با استفاده از خودروهای عمومی و استاندارد، توسعه حمل و نقل عمومی بجای توسعه اتوبان ها از جمله اقداماتی است که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

حافظی در ادامه گفت: متاسفانه شاهد بودیم در ایام بارندگی اخیر نیروهای پلیس راهور از سطح شهر محو شده اند، از فرمانده پلیس راهور انتظار داریم در زمان هایی که مشکلات ترافیکی مردم بیشتر است، حضور پررنگ تری در معابر اصلی داشته و پاسخگوی نیازهای مردم باشد.

وی با اشاره به ماده 6 برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، افزود: بر اساس این ماده، شهرداری موظف است نسبت به گسترش بهینه شبکه، ظرفیت، ناوگان، تسیهلات حمل و نقل عمومی و مدیریت یکپارچه حمل و نقل عمومی با رویکرد حداکثر کردن دسترسی شهروندان اقدام نماید و تا پایان برنامه، سهم حمل و نقل عمومی از مجموعه جابجایی های درون شهری از 56.1 درصد کنونی را به 75 درصد برساند به نحوی که سهم حمل و نقل با سیستم اتوبوسرانی در جابجایی درون شهری از 20 درصد کنونی به 29.3 درصد، قطار شهری از 13.8 درصد به 25.7 درصد و تاکسی و ون نیز از 22.3 درصد به 20 درصد برسد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا گزارشی درباره اقدامات انجام شده در توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس برنامه ارائه دهد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از شهرداری تهران خواست تا گزارشی درباره اقدامات انجام شده در توسعه حمل و نقل عمومی بر اساس برنامه ارائه دهد زیرا بر اساس برنامه می بایست تا پایان سال جاری طول خطوط اتوبوس تندور به 191 کیلومتر، مجموع واگن های تحت بهره برداری به 1958 دستگاه، سهم سیستم اتوبوسرانی از تمام جابجایی درون شهری به 25.4 درصد، تعداد ایستگاه های قطار شهری به 173 ایستگاه، طول خطوط قطار شهری تحت بهره برداری به 237.5 کیلومتر، سهم قطار شهری از تمامی جابجایی های درون شهری به 20.4 درصد و تعداد ناوگان اتوبوس برقی به 400 دستگاه برسد.

تاکید جدیدی بر لزوم مدیریت پلیس راهور توسط شهرداری

ایسنا نوشت: عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران از لزوم قرار گرفتن مدیریت پلیس راهور در شهرداری خبر داد.

عباس جدیدی پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به وضعیت ترافیک تهران گفت: صرفا با حرف، درد و مشکلی حل نمی‌شود و باید گام عملی در حل موضوع ترافیک تهران برداریم.

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس در همه کلانشهرها زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کند، گفت: اما در ابر شهر تهران اینگونه نیست و تنها شهرداری باید به پلیس پول بدهد و بار پلیس به دوش شهرداری است.

ترافیک تهران بیمار است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ترافیک این روزهای تهران را مریض دانست.

علیرضا دبیر پس از گزارش ارائه وضعیت ترافیک از سوی سردار مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه در سال 93 راهور تهران 30 میلیارد تومان بودجه هزینه‌ای از شورای شهر دریافت کرده است، گفت: سال 95 شاهد رشد چند برابری پلیس راهور بوده‌ایم به طوری که 83 میلیارد تومان در بخش هزینه‌ای و 16 میلیارد تومان در بخش عمرانی برای پلیس راهور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه براساس تبصره 21 بودجه مقرر شده است که نیروی انتظامی در پرداخت عوارض 20 درصد سهم بگیرد، گفت: سال گذشته 900 میلیون تومان پلیس راهور از این محل درآمد داشته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه سال‌هاست از پلیس راهور می‌خواهیم اطلاعات خودروهای شهر تهران را در اختیار شهرداری بگذارد، افزود: اما هنوز این اتفاق نیفتاده و اطلاعات خودروهای تهران را به ما نداده‌اند.

دبیر با بیان اینکه هنوز میان شهرداری و پلیس درخصوص مدیریت دستی یا مکانیزه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دعوا و جدل وجود دارد، گفت: شورای شهر برای هوشمندسازی شهر در سال آینده آماده است که بودجه 3800 میلیاردی در نظر بگیرد که با روش‌های بی‌اوتی نسبت به انجام آن اقدام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به ترافیک این روزهای پایتخت گفت: جای سوال است که چه اتفاقی افتاده که ترافیک تهران سه هفته بیمار است؟

مردم شهر تهران پلیس راهور را ناکارآمد می دانند

میزان نوشت: رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران گفت: لازم است پلیس راهور در رابطه با برگزاری نمایشگاه درشهر تهران عملکرد قاطعانه ای داشته و جلوی برگزاری نمایشگاه ها را بگیرد.

پرویز سروری در سیصد و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مشخص نیست چرا پلیس راهور جلوی برگزاری نمایشگاه در شهر تهران که یکی از عوامل تاثیرگذار در ترافیک پایتخت است را نمی گیرد.

وی افزود: برگزاری یک نمایشگاه در پایتخت ترافیک در شهر تهران را غیرقابل تحمل کرده و نیاز است پلیس راهور برای حل این مشکل برنامه ریزی کند.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اظهار نظرهای شهروندان در رابطه با ناکارآمدی پلیس راهور در طی هر ترافیک در شهر تهران گفت: هر بار که شهر تهران به دلیل ترافیک شدید قفل می شود مردم پلیس راهور را ناکارآمد دانسته و نیاز است هر چه سریعتر پلیس برای ترافیک شدید در پایتخت برنامه ریزی کند.

سروری تاکید کرد: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با هزینه گزاف شهرداری ساخته شده و باید برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه صورت گیرد.

وی خواستار عملکرد فعالانه تر پلیس راهور در حوزه ترافیک شهر تهران شد و گفت: انتظار ما این است که تا پیش از تشکیل زنجیره انسانی در اطراف نمایشگاه تهران پلیس جلوی برگزاری نمایشگاه ها در این مجموعه را بگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت وحقوقی شورای شهر تهران با اشاره به توقف خودروها در اطراف خیابان های شهر تهران اظهار کرد: اکنون اطراف خیابانهای شهر تهران خودروهای زیادی توقف داشته واگرپارکینگ های متعددی در نظر گرفته شوند شاهد حل این معضل خواهیم بود.

700700

کد خبر: 714657

وب گردی

وب گردی