بلندترین میز غذا بازنشستگان کشور در برج میلاد 

بلند ترین میز غذا بازنشستگان در کشور به همت صدها بازنشسته تهرانی و با حضور خانواده هایشان در محل نمایشگاه های بین المللی برج میلاد تهران چیده شد.

به گزارش ایسکانیوز، در سومین جشنواره غذا و سفره های رنگین بازنشستگان شهرداری تهران و خانواده های وی که همزمان با شب یلدا در برج میلاد برگزار شد، بیش از ۱۲۰۰ مدل غذا در بخش های پنج گانه غذاها، پیش غذاها، دسرها و نوشیدنی ها و انواع بستنی، ترشی، مربا و شوریجات و شیرینی ها در دو بخش ایرانی و ملل در فضایی به وسعت ۲۱۰۰ متر مربع به زیبایی چیده شد تا رکوردی ماندگار از سفره های ایرانی و ملل در کشور ثبت شود.
در این جشنواره، بازنشستگان از رده های سنی مختلف شرکت کرده بودند که حضور بیش از ۸۰ نفر از بازنشستگان بالای ۷۵ سال همراه با خانواده و البته ارایه غذاهای سنتی و اصیل ایرانی موجب زیبایی هر چه بیشتر جشنواره شده بود.
دکتر تشکری هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با حضور در این جشنواره، در سخنانی، نشاط بازنشستگان را امری زاید الوصف تعبیر و حضور وی در برنامه های فرهنگی را نشان از روحیه بالای بازنشستگان در دوران فراغت از کار عنوان کرد‌.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد سازمان بازنشستگی شهرداری تهران برای بازنشستگان، الگوسازی این اقدامات برای دیگر صندوق های بازنشستگی در کشور را امری مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات سازمان بازنشستگی شهرداری باعث شده است تا دیگر صندوق ها و سازمان بازنشستگی در کشور نیز به تکاپو بیفتند و برای نمونه می توان به برگزاری مسابقات ورزشی بازنشستگان کشوری اشاره کرد؛ اقداماتی که در مجموع، به نفع مردم و بخصوص قشر فرهیخته بازنشسته در جای جای کشورمان خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه سومین دوره جشنواره غذا و سفره های رنگین، برنامه ای است که توانسته جایگاه خود را در بین بازنشسته ها پیدا کند و رشد چشمگیر تعداد شرکت کننده ها در این دوره نسبت به دوره های اول و دوم، موید این ادعاست، افزود: در دوره اول جشنواره غذا و سفره های رنگین 200 بازنشسته و در دومین دوره حدود 500 بازنشسته شرکت کرده بودند، در حالی که امروز در سومین دوره آن، شاهد حضور 1200 بازنشسته در این جشنواره هستیم و این حضور، نشان از این است که جشنواره به خوبی توانسته در بین بازنشسته ها جایگاه خود را بیابد.
وی با بیان اینکه جشنواره غذا برنامه ای خانوادگی است، اظهار داشت: هدف این جشنواره، تحکیم روابط خانوادگی، فرهنگ سازی برای زندگی سالم و تغذیه مناسب و توسعه فرهنگ آشپزی ایرانی در بین بازنشستگان بویژه فرزندان جوان بازنشستگان بوده است.
دکتر منتظرالمهدی از برقراری سفر به عتبات عالیات ویژه بازنشستگان خبر داد و اضافه کرد: سفر به کربلای معلی با موافقت و توجه ویژه دکتر تشکری هاشمی برای بازنشسته ها و خانواده های آنان برقرار شد تا آنها بتوانند با کمترین هزینه و با اطمینان بیشتر به این سفر معنوی اعزام بشوند.
وی در ادامه گفت: اقدامات مقدماتی آماده سازی زمینه استفاده از این سفر دردست انجام است و بزودی شرایط استفاده از این سفر معنوی به سمع و نظر پیشکسوتان بازنشسته و خانواده های آنان خواهد رسید.
سومین جشنواره غذا و سفره های رنگین با تقدیر از 40 برگزیده هیات داوران توسط مدیران ارشد شهرداری تهران از بین 227 پیش غذا، 534 غذای ایرانی و ملل، 184 دسر و بستنی، 67 نوشیدنی و 197 ترشی و شوری جات به کار خود پایان داد.

701/700

کد خبر: 714666

وب گردی

وب گردی