محسنی : ارتباط شرکت های اس ام ای  با صنعت از طریق ارتباط دانشگاه ها با شهرک های صنعتی

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران گفت : از طریق ارتباط دانشگاه ها با شهرک های صنعتی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ،تعامل شرکت های اس ام ای با دانشگاه ها و صنعت شکل می گیرد که در این میان شرکت هایی نیز حضور دارند که می توانند نقش دانش بنیان نیز داشته باشند .

بهنام محسنی معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسکانیوز در مورد وجود شرکت های دانش بنیان در فرابورس گفت :اکنون با گسترش این شرکت ها در قسمت های مختلف اقتصادی ، ما شاهد حضورشان در بازارهای عادی نیز هستیم. به عبارتی این شرکت ها در حوزه های مختلف و در بازارهای اول و دوم فرابورس و یا حتی در شرکت بورس تهران نیز وجود دارند.

او با اشاره به ماهیت تقسیم بندی شرکت های دانش بنیان در تابلوهای فرابورس گفت : ماهیت تقسیم بندی تابلوها در بازارهای (sme)اس ام ای، این گونه است که فرضمان را بر آن می گیریم که این شرکت ها مراحل رسیدن به بلوغ رادر حال طی کردن هستند ولی براساس مسائل دانش بنیان پیش می روند .

محسنی با اشاره به نو بودن حوزه فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت : اکثر این شرکت ها حوزه فعالیتشان نو و بر اساس مسائل نو آورانه در حال حرکت بوده و تمرکزشان بر منابع انسانی است و از عملکرد یک سری پروژه های تک استفاده می کنند. این ها خصوصیت هایی است که به طور کلی در شرکت های دانش بنیان وجود دارد وگرنه این به این معنی نیست که ما در بازار های دیگر شرکت های دانش بنیان نداریم ،بلکه در بازار های دیگر نیز بسیار فعال عمل می کنیم.

معاون عملیات و نظارت بازار فرابورس ایران با تاکید بر کمک بزرگ دسته بندی در حوزه sme به سرمایه گذار گفت :بدین ترتیب وقتی شخصی میخواهد سرمایه گذاری کند ، می تواند بداند بر روی چه موضوع فعالیتی تمرکز کند .

او همچنین با اشاره به تعامل شرکت های دانش بنیان و کلیه بنگاه های اقتصادی متوسط و کوچک با دانشگاه ها اذعان داشت : در خصوص ورود شرکت های اس ام ای و دانش بنیان و کلیه شرکت های کوچک و متوسط،مبادی اصلیشان ، شهرک های صنعتی است ،که از طریق شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی کل کشور ، به بازار ورود پیدا می کنند.

او با بیان اینکه از طریق ارتباط دانشگاه ها با شهرک های صنعتی و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری ،تعامل شرکت های اس ام ای با دانشگاه ها و صنعت شکل می گیرد ، تصریح کرد : در این میان شرکت هایی نیز حضور دارند که می توانند نقش دانش بنیان نیز داشته باشند و از طریق ورود به بازار اس ام ای که واحدهای کوچکی هستند، می توانند فعالیت کنند .

او در پایان با ابراز امیدواری در پیشرفت این شرکت ها خاطرنشان کرد : همه این مسائل در حال انجام است و در سال گذشته نیز همکاری مشخصی با شهرک های صنعتی انجام گرفته است ،که درحال پالایش شرکت هایی که در شهرک صنعتی هستند وبرای تهیه صورت های مالی و استقرار حاکم بر شرکت و طرح های توجیهی نیازمند کمک هستند هستیم ، تا بتوانند در غالب استانداردهای مشخص ، خود را پرزنت کرده و مراحل پذیرش را طی کند.

402/101

کد خبر: 714696

وب گردی

وب گردی