تلاش اداره ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در بومی سازی علم در زمینه های مرتبط با حقوق

با تلاش اداره ارتباط با صنعت و جامعه و با همکاری دانشکده های علوم تربیتی و روان شناسی، علوم انسانی به ویژه گروه تخصصی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، جلسه سخنرانی با عنوان «آشنایی با مقررات کیفری» در راستای بومی سازی علم در سالن ابن سینا واقع در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی آن واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر رضا زارعی، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، ضمن خیر مقدم به حضار بویژه معاون محترم دادستانی شهرستان مرودشت و همراهان، موضوع جلسه را معرفی کرد و بر همکاری آن دانشکده با اداره ارتباط با صنعت و جامعه در راستای توجه به مسائل کاربردی و مبتلا به جامعه تاکید کرد.

دکتر ابراهیم ابراهیمی معاون دادستان شهرستان مرودشت، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این واحد دانشگاهی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص بومی سازی علوم انسانی، از اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت و دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی آن واحد دانشگاهی به عنوان پیشگامان این حوزه تقدیر و تشکر بعمل آورد.

در این جلسه که با استقبال خوب اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجویان واحد مرودشت مواجه شده بود، دکتر ابراهیمی سخنان خود را در سه حوزه اعم از مفاهیم، مبانی، بررسی قوانین کیفری ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری آنا، جذابیت این جلسه بیشتر به دلیل توجه به نکات بسیار کاربردی از سوی سخنران جلسه و بیان آن به صورت شیوا و با ادبیات قابل فهم برای همه مستمعین ارزیابی گردید.

از نکات قابل توجه، تبیین تفاوتهای قانون مجازات اسلامی جدید در مقایسه با ویرایشهای قبلی آن توسط سخنران جلسه بود. در ادامه این جلسه، پرسشهای حقوقی دانشجویان مطرح و توسط معاونت دادستانی مرودشت به آنها پاسخ داده شد.

در انتهای جلسه، دکتر محمد رضا صالحی زاده، رئیس اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت ضمن تشکر از معاونت دادستانی مرودشت، گروه تخصصی حقوق و دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، بر اهتمام این اداره در راستای جهت دهی به موضوعات تحقیقاتی و علمی مطرح در آن واحد دانشگاهی، در راستای نیازهای صنعت و جامعه تاکید کرد.

صالحی زاده در ادامه افزود: «در نسل سوم از دانشگاهها که موسوم به دانشگاههای کارآفرین است، بررسی مسائل صنعت و جامعه و بروز بودن اطلاعات موجود در این خصوص، می تواند در جهت دهی کاربردی تر به توسعه علم در واحدهای دانشگاهی کمک بسزایی کند و اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت، با همکاری دانشکده ها و کلیه گروههای آموزشی، در راستای پیاده سازی این رویکرد در تولید علم تلاش خواهد کرد.»

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده فی ما بین واحد مرودشت و دادستانی این شهرستان، بررسی مسائل حقوقی و تلاش این واحد دانشگاهی در کمک به مجموعه دادستانی در راستای شناخت و ارائه راه حل به منظور پیشگیری از وقوع جرم را در این شهرستان، از رسالتهای اجتماعی این واحد دانشگاهی بر شمرد.

وی در ادامه از برنامه اداره ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت در ادامه دادن این جلسات در قالب نشستهای تخصصی تر با همکاری گروه تخصصی حقوق و سایر گروههای مرتبط یاد کرد و بر نقش سازنده مجموعه دادستانی مرودشت در جهت دهی کاربردی به این مباحث تاکید کرد.

200

کد خبر: 714749

وب گردی

وب گردی