"جیش الفتح" مسئولیت ترور سفیر روسیه در آنکارا را برعهده گرفت

گروه شورشی جیش الفتح در بیانیه‌ای مسئولیت ترور سفیر روسیه در آنکارا را برعهده گرفت. این در حالی است که ترکیه فتح الله گولن را مسئول این ترور می‌داند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت اینترنتی النشره، گروه شورشی جیش الفتح در بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از اینکه جهان از کمک به اهل اسلام در شام دست کشید، یکی از جوانان شجاع جیش الفتح با مشارکت جنبش "گرگ‌های خاکستری" و "حزب اسلامی ترکمنستانی" برای کمک به ساکنان شام دست به کار شد و آندری کارلوف، سفیر روسیه در آنکارا را اعدام کرد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام به مثابه خونخواهی از زنان، کودکان و سالخوردگان حلب و خون تمامی مسلمانان است. ما با این اقدام تأکید کردیم که خروجمان از حلب یا هر جای دیگری به معنای این نیست که انتقام خون یارانمان را نمی‌گیریم.

این در حالی است که منابعی در وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند که مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور به جان کری، همتای آمریکایی خود ابلاغ کرده که پیروان فتح الله گولن پشت ترور سفیر روسیه هستند.

با این حال یکی از مسئولان اطلاع رسانی جنبش گولن اعلام کرد که این جنبش در ترور سفیر روسیه دست ندارد و به شدت این اقدام را محکوم می‌کند.

306/300

کد خبر: 714817

وب گردی

وب گردی