کیخا : ضرورت ارائه لایحه مقابله با حیوان ‌آزاری به مجلس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بر ضرورت ارائه لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس تاکید کرد و گفت:برخورد قانونی و قضایی با عاملان حیوان آزاری لازم است اما تنها راهکار بازدارنده نیست.

به گزارش ایسکانیوز،احمدعلی کیخا، در واکنش به سلاخی یک قلاده روباه در پیرانشهر، گفت: به دلیل تبعات منفی حیوان آزاری برای جامعه عاملان حیوان آزاری باید مورد مواخذه قانون قرار گرفته و هزینه آن را بپردازند.

نماینده مردم زابل، زهک وهیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمینه بروز حیوان آزاری در کودکی باید رفع شود بر لزوم توجه جدی به فرهنگ سازی برای کاهش این معضل تاکید کرد و افزود: پرهیز از حیوان آزاری در سنین کودکی باید نهادینه شده و در مدارس به دانش آموزان آموزش های لازم ارائه شود؛ همچنین صداوسیما باید در برنامه های مربوط به کودک، این معضل را به تصویر بکشد تا حقوق حیوانات از سوی کودکان به رسمیت شناخته شده و حیوان آزاری در کشور پایان یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فضای کشور نباید به سمت و سویی پیش رود که افراد از آزار و اذیت حیوانات لذت ببرند، تصریح کرد: هر چند برخوردهای قانونی با عاملان حیوان آزاری لازم است اما برخورد قضایی تنها راهکار بازدارنده مقابله با معضل حیوان آزاری نیست بلکه این معضل باید با فرهنگ سازی مناسب به صورت ریشه ای رفع شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها و سازمان حفاظت محیط زیست متولی حمایت از حیوانات ولگرد و بی سرپرست هستند، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تلاش های جدی در جهت حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی سرپرست داشته و مداخلات لازم را دارد؛ کما آنکه در گذشته این دستگاه کمپ و پناهگاه هایی را برای نگهداری از سگ و گربه های ولگرد و بی سرپرست راه اندازی کرد و در حال حاضر هم آمادگی کامل برای حمایت از این گونه حیوانات را دارد.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهرداری ها باید پناهگاه هایی برای نگهداری از حیواناتی مانند سگ و گربه را راه اندازی کنند، گفت: همچنین شهرداری ها و منابع طبیعی همکاری لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست در حمایت از حقوق حیوانات ولگرد و بی سرپرست باید داشته و زمین هایی را در اختیار این دستگاه برای راه اندازی کمپ های ویژه نگهداری از حیوانات ولگرد و بی سرپرست قرار دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم ارائه سریع تر لایحه مقابله با حیوان آزاری به مجلس تاکید کرد و افزود: در چنین مواردی نباید قانون مسکوت بماند بنابراین دولت باید هر چه سریع تر آن را به مجلس ارائه کند.

منبع: خانه ملت

700/703

کد خبر: 714846

وب گردی

وب گردی