مقایسه کیفیت هوای پایتخت طی 3 فصل گذشته

پایتخت در 3 ماه از فصل پاییز امسال 4 روز هوای پاک، 56 روز هوای سالم ، 25 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را تجربه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کیفیت هوای تهران در پاییز 95 دستخوش نوسانات بسیاری بود، پایتخت در 3 ماه از فصل پاییز امسال 4 روز هوای پاک، 56 روز هوای سالم ، 25 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را تجربه کرد. با توجه به آمار سازمان کنترل کیفیت ها می توان دریافت در 6 ماه نخست امسال هوا ناسالم نشد اما در پاییز امسال به اندازه کل سال گذشته، هوا آلوده بود.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران لیلا نظری در این باره گفت: با توجه به نتایج بررسی شاخص‌ کیفیت هوای تهران طی 276 روز اخیر می توان دریافت کیفیت هوای تهران طی 3 فصل گذشته سال، 15روز پاک، 208روز سالم، 48 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بوده است. بدین ترتیب هوا 53 روز ناسالم بوده و شاخص میانگین هوا از حد استاندارد خارج شده بود.

وی ادامه داد: در 5 درصد روزهای گذشته از امسال هوا پاک، 75درصد هوا سالم و 20درصد هوا ناسالم و آلوده بوده است.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همچنین نتایج گزارش‌های سنجش کیفیت هوا بیانگر آن است که 23آبان با شاخص 156 آلوده‌ترین روز سال تاکنون بوده و اول فروردین با شاخص 35، پاک‌ترین روز سال بوده است.

نمودار زیر بیانگر کیفیت هوای تهران در 3 فصل گذشته امسال است:

با توجه به این نمودار می توان دریافت تعداد روزهایی با هوای سالم در تابستان 95 بیشتر از پاییز و بهار بوده است همچنین در تابستان 95 هیچ روزی با هوای پاک به ثبت نرسیده است اما بهار 95 با 11 روز هوای پاک بیشترین روز با هوای پاک را نسبت به تابستان و پاییز 95 داشته است و پاییز 95 نیز با 5 روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه بیشترین روز با هوای ناسالم را نسبت به دو فصل گذشته خود به ثبت رسانده است.

701

کد خبر: 714913

وب گردی

وب گردی