آسایهل زمینه ساز ایجاد فرصت های مطالعاتی در دانشگاههای برتر دنیا

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علاوه بر کشورهای شرق آسیا از دانشگاه های دیگر کشورها عضو این اجلاس هستند گفت: آسایهل زمینه ساز ایجاد فرصت های مطالعاتی در دانشگاههای برتر دنیا را برای اساتید و دانشجویان است.

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به دستاوردهای سکانداری دوسالانه اجلاس آسایهل به دست دکترمیرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از دستاوردهای این اجلاس فراهم آمدن بسترهای ارتباطی با اعضای دانشگاه های عضو است واین اتفاق سبب ساز به وقوع پیوستن فعالیت های مشترکی چند جانبه با دانشگاهها در سطوح بین المللی است که خود میتواند موجب ارتقای علم و صادرات علم گردد.

وی یکی دیگر از دستاوردهای این اجلاس را جذب دانشجو خارجی عنوان کرد و افزود: یکی از رویکرد ها و اهداف دیگر این اجلاس تربیت دانشجویان مشترک است ،به طور مثال میتوان گفت با یکی از دانشگاههای بزرگ مالزی قراردادی بسته شده که دوره های مشترکی را برگزار کنیم و این به نحوی است که دانشجویانی که دو سالشان را در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند قطعا این زمینه را برای ما فراهم می کند ما هم دانشجوی خارجی بپذیریم و هم دانشجوهای خودمان بتوانند دوره های تکمیلی شان را به خصوص در ارتباط در فرصتهای کوتاه مدت بتواند در آنجا بگذارنند.

واشقانی فراهانی با اشاره به اینکه علاوه بر کشورهای شرق آسیا از دانشگاه های دیگر کشورها عضو این اجلاس هستند گفت: بیش از دویست و پنجاه نفر عضو آسایهل هستند و قطعا این عضویت ما در این اتحادیه به خصوص ریاست این اتحادیه که برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد و کشورمان در پی خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در این فرصت دوساله هرچه بیشتر راندمان علمی کشور را افزایش دهیم.

عضو هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ما میتوانیم پروژه های مشترکی را در حوزه های علمی به خصوص در امر پژوهش تعریف کنیم گفت: با یک برنامه ریزی مدون و جامع می توانیم بسترهایی را فراهم کنیم تا اعضای هیات علمی کشور بتوانند از فرصت های مطالعاتی در دانشگاههای برتر دنیا استفاده کنند ضمن آنکه تعامل دانشجوها برای دوره های کوتاه مدت نیز از اهداف پروژه های مشترک است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در پایان افزود: ما از این فرصت میتوانیم بهترین استفاده را کنیم و به طور مشترک از پروژه های بین المللی که دارای اعتبارات بین المللی دارد استفاده کنیم.

به گفته واشقانی فراهانی این اجلاس و همکاری هایی که در این فرآیند تعریف شده است میتواند رتبه ایران را در جایگاه بین الملل افزایش دهد ضمن آنکه نتیجه این اتفاق بالا بردن پژوهش و اعتبار خود دانشگاه در طراز بین الملل است

204/200

کد خبر: 714922

وب گردی

وب گردی