اینستاگرام استیکرها و ضبط آسان ویدئو را به استوری اضافه کرد

شبکه اشتراک‌گذاری تصاویر اینستاگرام که به تازگی تعداد کاربران فعال ماهانه آن از مرز 600 میلیون نفر نیز گذر کرده است، ساعاتی پیش از قابلیت استفاده استیکر در تصاویر و ویدئوهای استوری پرده برداشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نظر می‌رسد روند محبوبیت اینستاگرام در میان خیل انبوهی از شبکه‌های اجتماعی موبایلی با شتاب بیشتری رو به افزایش بوده و فیس‌بوک با توجه به این موضوع سعی می‌کند به مرور زمان قابلیت‌های بیشتری را در این شبکه اجتماعی تعبیه کند.

بدون شک از زمانی که اینستاگرام به زیر مجموعه فیس‌بوک اضافه شد، شاهد اوج گرفتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های این شبکه اجتماعی بوده‌ایم زیرا مهندسین و گردانندگان اصلی فیس‌بوک سال‌هاست که با نیاز مخاطبین در این حوزه آشنایی دارند.

در همین حال ساعاتی پیش اینستاگرام با انتشار ویدئویی در بخش استوری تمامی کاربران این شبکه، به طور رسمی قابلیت استفاده از استیکرها را به تصاویر و ویدئوهای استوری اضافه کرد.

البته ناگفته نماند ابزار یاد شده شباهت زیادی به امکانات برنامه اسنپ چت دارد و تقلیدی از آن محسوب می‌شود؛ هرچند که فیس‌بوک طی چند وقت اخیر قابلیت‌های زیادی را از اسنپ چت تقلید کرده که آخرین آن را می‌توان به اضافه شدن امکان چت گروهی در پیام رسان داخلی فیس‌بوک دانست.

به هر حال فیس‌بوک از هر ترفندی برای افزایش قابلیت‌های اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی عکس محور دریغ نمی کند. در این راستا امکان استفاده از متن، تصویر دلخواه و یا استیکرهای جذاب را به ویدئوها و تصاویری که در بخش استوری قرار می‌گیرند را اضافه کرده است.

در نسخه جدید اینستاگرام، پس از آنکه روند ثبت تصویر و یا ضبط ویدئو در بخش استوری تمام می‌شود، در قسمت ویرایش دکمه جدیدی مشاهده خواهد شد که به کاربران امکان اضافه کردن استیکرها را با توجه با مضمون تصویر و یا ویدئو می‌دهد.

استیکرهای پیش‌فرض شامل موقعیت جغرافیای، زمان و یا وضعیت آب و هوایی شما می‌شوند، با این حال قابلیت جستجوی استیکرهای خاص نیز وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید برای استیکرهای خود بخش توضیح هم ایجاد کنید؛ دوستانتان نیز با لمس بر روی هر استیکر می‌توانند به این توضیحات دسترسی پیدا کنند.

استیکرهای بخش استوری اینستاگرام قابلیت کاستوم ایز دارند با این حال محدودیتی برای استفاده از آن‌ها در تصاویر یا ویدئوهای تعیین نشده است. همچنین با توجه به رویدادهای مهم هر هفته نیز یک پک جدیدی از این استیکرها در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

جدا از بحث استیکرها، اکنون قابلیت ضبط آسان ویدئو در استوری نیز ایجاد شده است که به زبان ساده امکان ضبط ویدئو با یک بار لمس کردن دکمه شروع را به همراه دارد؛ بدین ترتیب دیگر نیاز نیست برای ضبط ویدئو، به طور ممتد انگشت خود را بر روی آیکون record نگاه دارید. برای دسترسی به قابلیت‌های مذکور، از هم‌اکنون می‌توانید نسخه 10.3 اپلیکیشن اینستاگرام را دانلود کنید.

منبع: فارنت

205/200

کد خبر: 714924

وب گردی

وب گردی