بارش برف در مناطق شمال شرق و شرق کشور/بسیاری از مناطق کشور از شرایط جوی پایدار برخوردار هستند

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی از بارش باران،برف و وزش باد برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره وضعیت جوی هوا طی سه روز آینده گفت:یک سامانه بارشی در روز چهارشنبه وارد کشور خواهد شد و برای مناطق شمال شرق و شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد را به همراه خواهد داشت.این سامانه اواخر چهارشنبه از سمت شمال شرق از کشور خارج خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت جوی خلیج فارس گفت:خلیج فارس در روز چهارشنبه مواج خواهد بود و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نیز به نسبت شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه بسیاری از مناطق کشور از شرایط جوی پایدار برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در بعد از ظهر روز شنبه یک سامانه بارشی وارد کشود خواهد شد که در اثر آن مناطق سمت شمال غرب و غرب کشور برفی و بارانی خواهند بود. این بارش تا روز یک شنبه ادامه دارد و گستره آن دامنه های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت.

وظیفه با اشاره به وضعیت جوی تهران طی 3 روز آینده گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه نیمه ابری و مه صبحگاهی به تدریج کاهش ابر و حداکثر دما 8 و حداقل آن 2- است و در روز پنجشنبه صاف گاهی افزایش ابر و غبار صبحگاهی و دمای هوا به بالاترین 8 و پایین ترین آن 1- خواهد بود. همچنین روز جمعه همراه با غبار صبحگاهی و صاف گاهی افزایش ابر است و دمای هوای تهران بیشترین حد آن 9 وکمترین آن 0 پیش بینی می شود.

700/703

کد خبر: 714941

وب گردی

وب گردی