سازنده‌ی کرایسیس استودیوهای بازی‌سازی خود را تعطیل کرد

شرکت بازی‌سازی «کرایتک» (Crytek)، تمام استودیوهای بازی‌سازی خود را به غیر از دفتر اصلی، تعطیل کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، دو دفتر اصلی این شرکت در شهرهای «کی‌یف» و «فرانکفورت» قرار دارند و آن‌ها پا برجا باقی خواهند ماند. این شرکت می‌خواهد برنامه‌های جدیدی برای تولید بازی و تکنولوژی‌های ساخت بازی برای خود تنظیم کند و تعطیلی استودیوهای این شرکت، اولین قدم در این برنامه خواهد بود.

شرکت کرایتک به ساخت بازی‌های بزرگ ادامه خواهد داد و موتورپایه‌ی کرای‌انجین (CryEngine) هم هسته‌ی تمام برنامه‌های آینده‌ی این شرکت را تشکیل خواهد داد. این شرکت می‌خواهد موتور کرای‌انجین را بیشتر به روزرسانی کرده و آن را در اختیار شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی و هم‌چنین بازی‌سازان مستقل قرار دهد.

تمام کارمندان کرایتک که در استودیوهایی به غیر از کی‌یف و فرانکفورت مشغول به کار بودند، به همکاری خودشان با کرایتک ادامه نخواهند داد. این شرکت گفته است که به کارمندان‌اش کمک خواهد کرد تا بتوانند به سرعت شغلی پیدا کنند.

استودیوهای زیر همگی تعطیل شده‌اند:

Crytek Black Sea در سوفیه، بلغارستان

Crytek Budapest در بوداپست، مجارستان

Crytek Istanbul دراستانبول، ترکیه

Crytek Seoul در سئول، کره‌ی جنوبی

Crytek Shanghai در شانگهای، چین

شرکت بازی‌سازی کرایتک مدت زیادی است که بازی جدیدی تولید نکرده است. آخرین بازی این شرکت، بازی Ryse است که روی ایکس‌باکس وان و کامپیوتر عرضه شده. این شرکت در حالی که چند سال پیش مشغول ساخت بازی Homefront: The Revolution بود، استودیوی مستقر در انگلستان خودش را تعطیل کرد و ساخت این بازی هم لغو شد. البته شرکت Deep Silver بیشتر کارمندان استودیوی انگلستان کرایتک را استخدام کرد و با خرید بازی Homefront: The Revolution به آن‌ها اجازه داد تا ساخت بازی را به پایان برسانند.

در حال حاضر، آینده‌ی شرکت کرایتک واقعا نامعلوم است؛ چون حتی شرکت‌های زیادی را نمی‌شناسیم که از موتورپایه‌ی کرای‌انجین استفاده کنند و بیشتر شرکت‌های بزرگ، از موتورپایه‌ی ساخته‌ی خودشان یا از آنریل انجین استفاده می‌کنند.

منبع: دیجی کالا

205/200

کد خبر: 715052

وب گردی

وب گردی