حضور سرمایه‌گذاران اروپایی در حوزه شیلات

یک مقام مسئول ازحضور سرمایه گذارانی از نروژ، یونان و فرانسه در بخش آبزی پروری کشور خبر دادو گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، شاهد تولیدسالانه۲۰۰هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سیف الله حقیقی تصریح کرد : نروژ در امر پرورش ماهی در قفس در دنیا پیشرو است و ما نیز در مطالعات توسعه پرورش ماهی در قفس از نظر کارشناسان این کشور بهره‌مند شده‌ایم.

قائم مقام سازمان شیلات ایران اظهار داشت : هم اکنون نیز شاهد حضور سرمایه گذارانی از نروژ برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در آب‌های جنوبی و شمالی کشور هستیم.

وی گفت : عمده تجهیزات لازم برای پرورش ماهی در قفس از نروژ تأمین می‌شود و همین امر باعث شده است تا مراودات با مسئولان شیلاتی و نیز سرمایه گذاران آن در خصوص مباحث مربوط به پروش ماهی در قفس افزایش یابد.

حقیقی همچنین از حضور سرمایه گذاران فرانسوی برای اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس خبر داد و گفت: فرانسوی‌ها نیز بیشتر در امور مربوط به تأمین بچه ماهی فعالیت می‌کنند.

حقیقی، سرمایه گذاران یونانی را از دیگر سرمایه گذاران خارجی در این زمینه اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بدون شک حضور سرمایه گذاران خارجی در کنار سرمایه گذاران داخلی می‌تواند در توسعه هر چه بیشتر این صنعت نقش مهمی ایفا کند.

وی اذعان داشت: با توجه به کمبود منابع آب شیرین و بحران کم آبی که هم اکنون گریبان‌گیر کشور شده است، پرداختن و تمرکز بر پرورش ماهیان از طریق منابع آبی موجود در دریای عمان، خلیج فارس و دریای عمان؛ می‌تواند کمک شایانی به بخش آبزی پروری و توسعه اقتصاد کشور کند.

مجری طرح پرورش ماهی در قفس تاکید کرد : در صورتی‌که پرورش ماهی در قفس به طور کامل و بر اساس اصول تعیین شده در مطالعات صورت گرفته پیش رود، تا پایان برنامه ششم توسعه شاهد تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس خواهیم بود.

وی گفت : این رقم تا پایان سال هزار و ۴۰۴ به سالانه ۴۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

حقیقی با اشاره به اینکه پروژه پرورش ماهی در قفس هم اکنون در حال رونق گرفتن است، اعلام کرد: سال ۹۳ در مجموع ۱۲۳ تن ماهی دریایی از طریق پرورش در قفس تولید شد.

وی با اشاره به اینکه این رقم در سال ۹۴ با افزایش چشمگیر به چهار هزار تن رسید که حاکی از رشد چشمگیر این صنعت بود، گفت : امسال شاهد تولید ۲۰ هزار تن ماهی دریایی از طریق پرورش در قفس خواهیم بود.

حقیقی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در طرح‌های پرورش ماهی دریایی در قفس، سود مناسبی را عاید سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد کرد، گفت: استقبال چشمگیر سرمایه گذاران بخش خصوصی از این پروژه‌ها دیده می‌شود و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

402/101

کد خبر: 715120

وب گردی

وب گردی